6739
Sök

hur kan jag sänka gamm bubblan fram??

2 594 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
tjo har precist införskaffat mig en tredje bubbla som är en 1500 67
nu stör jag mig på en sak den är högre fram vad den är bak, nu till min fråga hur kan man sänka den bäst det sitter vanliga olje dämpare på den modellen så inga fjädrar an kan kapa , fick ett tips att man kan köpa sängta frammvagnar för 2'000 kr men räcker den inte att man köper kortare dämpare? ni som vet hur jag menar och gjort nått liknande på eran bubla berätta hur ni gjorde..

mvh bubbla mannen

2 594 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
finns de inga bubbla skruvare här??

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 juli 2006
det är väll ba att lasta framdelen med bly så så blir den sänkt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Busdriver
389 Inlägg
6 juli 2006
räcker inte långt med kortare dämpare, min bubbla är sänkt med justerbar framvagn som är 2" kortare, den är sänkt i botten plus kortare dämpare. om du vill spara in kosing kan du kapa itu din nuvarande framvagn å svetsa i sänksatser, men det är en del jobb. eller så kan du köpa sänkta spindlar. kostar ca 2500 för 2st om jag inte minns fel. sänkta spindlar sänker 2,5" med bibehållen åk-komfort, har hört att bästa kombinationen ska vara både justerbar framvagn och sänkta spindlar men då blir det ju lite dyrare också. och vad ska man med komfort till tongue

2 594 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
Edman skrev:
räcker inte långt med kortare dämpare, min bubbla är sänkt med justerbar framvagn som är 2" kortare, den är sänkt i botten plus kortare dämpare. om du vill spara in kosing kan du kapa itu din nuvarande framvagn å svetsa i sänksatser, men det är en del jobb. eller så kan du köpa sänkta spindlar. kostar ca 2500 för 2st om jag inte minns fel. sänkta spindlar sänker 2,5" med bibehållen åk-komfort, har hört att bästa kombinationen ska vara både justerbar framvagn och sänkta spindlar men då blir det ju lite dyrare också. och vad ska man med komfort till tongue

he he ja exakt men jag tror jag tar justerbar frammvagn å sängta dämpare det skulle kosta ca 3,000 på dalhems  är det svårt förrästen att byta frammvagnen??

Busdriver
389 Inlägg
9 juli 2006
inget är svårt att byta på en bubbla smile, jag bytte hela framvagnen på en eftermiddag, var inga större problem. lossa styrstag, sen är det istort sett bara 6 bultar som håller den i bilen.

1 256 Inlägg
10 juli 2006
ironhead skrev:
det är väll ba att lasta framdelen med bly så så blir den sänkt

Haha! folkraceknep ! wink

Sök