Försvinner Garantin vid Sänkning?

CrisDesign
5 april 2009 · 20 Inlägg

Om ni ser min bil så ser ni att den är hög. Bilen är nyköpt och jag har ju ett par års nybilsgaranti.
Vill sänka bilen men har hört att jag blir av med garantin sad

någon som vet?

Audi A5 (2009)
Siqqe Besserwisser
5 april 2009 · 263 Inlägg

Ja, delvis. De kan neka garantijobb på stötdämpare, fjädrar, bussningar, drivknutar osv. Allt som påverkas av sänkningen.

Men nej, all garanti försvinner inte. Nu vet jag iofs inte hur det är just på Audi, men jag är tveksam till att de kan slopa all garanti för enstaka modifikationer som ej påverkar hela bilen. Ring Audi!

Senast redigerat av Siqqe (5 april 2009)

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
CrisDesign
5 april 2009 · 20 Inlägg

Siqqe skrev:
Ja, delvis. De kan neka garantijobb på stötdämpare, fjädrar, bussningar, drivknutar osv. Allt som påverkas av sänkningen.

Men nej, all garanti försvinner inte. Nu vet jag iofs inte hur det är just på Audi, men jag är tveksam till att de kan slopa all garanti för enstaka modifikationer som ej påverkar hela bilen. Ring Audi!

Tack för tipset. ska göra det!

Audi A5 (2009)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
5 april 2009 · 651 Inlägg

CrisDesign skrev:

Siqqe skrev:
Ja, delvis. De kan neka garantijobb på stötdämpare, fjädrar, bussningar, drivknutar osv. Allt som påverkas av sänkningen.

Men nej, all garanti försvinner inte. Nu vet jag iofs inte hur det är just på Audi, men jag är tveksam till att de kan slopa all garanti för enstaka modifikationer som ej påverkar hela bilen. Ring Audi!

Tack för tipset. ska göra det!

Du får gärna lägga upp svar här när du vet, hade tänkt trycka ner min octavia också, men har funderat på samma sak som dig. Dom ligger ju i samma koncern så jag tycker att dom borde ha samma garantivillkor.

CrisDesign
5 april 2009 · 20 Inlägg

_ZooN_ skrev:

CrisDesign skrev:

Siqqe skrev:
Ja, delvis. De kan neka garantijobb på stötdämpare, fjädrar, bussningar, drivknutar osv. Allt som påverkas av sänkningen.

Men nej, all garanti försvinner inte. Nu vet jag iofs inte hur det är just på Audi, men jag är tveksam till att de kan slopa all garanti för enstaka modifikationer som ej påverkar hela bilen. Ring Audi!

Tack för tipset. ska göra det!

Du får gärna lägga upp svar här när du vet, hade tänkt trycka ner min octavia också, men har funderat på samma sak som dig. Dom ligger ju i samma koncern så jag tycker att dom borde ha samma garantivillkor.

Ill do that!

Audi A5 (2009)
AudiZack Living the good Life!
5 april 2009 · 585 Inlägg

CrisDesign skrev:
Om ni ser min bil så ser ni att den är hög. Bilen är nyköpt och jag har ju ett par års nybilsgaranti.
Vill sänka bilen men har hört att jag blir av med garantin sad

någon som vet?

2 års nybilsgaranti...

When the flag drops, the Bullshit stops.
CrisDesign
5 april 2009 · 20 Inlägg

AudiZack skrev:

CrisDesign skrev:
Om ni ser min bil så ser ni att den är hög. Bilen är nyköpt och jag har ju ett par års nybilsgaranti.
Vill sänka bilen men har hört att jag blir av med garantin sad

någon som vet?

2 års nybilsgaranti...

jo det vet jag.. men försvinner den om jag sänker den?

Audi A5 (2009)
AudiZack Living the good Life!
5 april 2009 · 585 Inlägg

Jag har för mig att ifall det händer något med bilen så kommer det gå på nybilsgaranti, men ifall du kanske hör något klonkande eller att du känner att bilen blir lite spårig på vägen så kommer de säkert att se att det inte är orginal fjädring och då får du det inte på nybilsgaranti, men allt annat så kommer de inte bry sig, så e det iallafall hos oss där jag jobbar inom din bil, men stå på dig ifall det händer nåt med motorn eller så och de säger att du har sänkt den och därför får du inte felet på garanti...Men spara dina stötdämpare och fjädrar och i värsta fall så montera tillbaka allt igen och åk till någon annan audi verkstad...

When the flag drops, the Bullshit stops.
CrisDesign
28 april 2009 · 20 Inlägg

va inte på audi och fråga..

om det skulle hända något med bilen som påverkats just för sänkningen så kan garantin inte gälla.. men annars gäller garantin..

Audi A5 (2009)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
28 april 2009 · 661 Inlägg

Ring forsakringbolaget o fraga, jag tror garantin finns kvar men galler ej sankningsatsen, sa sa det iaf ang nar jag ville byta komplett avgassystem pa min bil

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
prometheus
28 april 2009 · 7 Inlägg

Kolla om Audi har egna sänkfjädrar som tillbehör annars. Då har du orginaldelar och då kan de absolut inte säga nåt om nåt.

Mazda 3 (2015)
CrisDesign
28 april 2009 · 20 Inlägg

prometheus skrev:
Kolla om Audi har egna sänkfjädrar som tillbehör annars. Då har du orginaldelar och då kan de absolut inte säga nåt om nåt.

Tror deras sänkningsats är asdyr

Audi A5 (2009)
Crazyivan
28 april 2009 · 712 Inlägg

men varför ska du sänka sån fin bil???

ha den som den är tills garantin går ut då, är det värt o chansa?

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe
Saab 9-3 2.0t Vector "Vector" (2006)
John87 Stolt Volvoägare
28 april 2009 · 4 913 Inlägg

CrisDesign skrev:

prometheus skrev:
Kolla om Audi har egna sänkfjädrar som tillbehör annars. Då har du orginaldelar och då kan de absolut inte säga nåt om nåt.

Tror deras sänkningsats är asdyr

Klart den är. Hur ska de annars tjäna pengar på de som vill sänka sina nya bilar utan att förlora garantin?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang