4044
Sök

Fråga: Stötfångaren ibak påkörd, problem med ersättning

OEM <3
6 957 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Hej där! Är sååå jävla förbannad just nu!

I lördags så var jag med ett gäng vänner upp vid Mc.Donals i Falköping innan dom
skulle iväg till Mariestad.
Stod utanför på P-platsen tilsammans med en av dom som åkte med mig (han hade med sig en
panpizza som han var tvungen att äta upp innan vi gick in tongue)

När vi står vid min bil kommer det en liten Polokombi, han svänger...svänger väldigt brett
DONK! rätt in i min bil (bakom H-bakhjul i stötfångaren)
Hade inte vi hoppat undan hade han kapat mina knän.

Hade inga skadeanmälningspapper i bilen, men ett vittne med mig.

Han tog på sig allt och bad om ursäkt, riktigt reko kille tyckte jag då.

Idag (mån) skulle han ringa mig efter 18.00, ingen ringde så ja kontakta han vid 18.30.

Han sa då att han inte hade råd med sin sj.risk och ja sa okej, hade då fått pris på på lack
och återbehandling hos Ditec, notan hamnade på 3500kr..det hade inte heller råd med sa han.

Han ville då kolla lack med sin kompis, han sa att om det är typ 1500-2000kr billigare så ville han
ta det ist, men jag sa att det tillåter inte jag för han ska väl inte bestämma vart MIN bil ska fixas?

Åkte sen upp till polisen i ren ilska och förklara allt och dom fatta inte varför inte bara betalar?
Eftersom jag har erbjudit mig att skruva av stötisen sj etc.
Fick skadeanmälningspapper som ska fyllas i och polisen sa att han kommer få betala hur han än bär sig åt.

Han har oddsen emot sig, jag har vittne, han erkände och jag har lagt fram bra förslag på att fixa allt smidigt!

Ngt mer som ja kan använda mig av eller vad tkr ni om detta?

Mvh

En liten bild:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/639711_upg94b.jpg
Senast redigerat av Bjork (27 april 2009)

OEM <3

5 089 Inlägg
27 april 2009
din bil stod ju parkerad på en ficka och han körde på så han är ju klart skyldig.

och det var ju dåligt utav honnom när du tog det hela så bra som du gjorde, att du kunde skruva av stötisen å allt detdära. Och skulle hans "kontakter" lacka och det inte blev bra så tror jag allt bara blir värre för dig.

Skicka in skaderapprten å låt han betala. inte ditt problem om han inte har pengar till självrisken.

\Lindgren

OEM <3
6 957 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
din bil stod ju parkerad på en ficka och han körde på så han är ju klart skyldig.

och det var ju dåligt utav honnom när du tog det hela så bra som du gjorde, att du kunde skruva av stötisen å allt detdära. Och skulle hans "kontakter" lacka och det inte blev bra så tror jag allt bara blir värre för dig.

Skicka in skaderapprten å låt han betala. inte ditt problem om han inte har pengar till självrisken.

Tänkte vi skulle mötas hos polisen imorgon och få allt förklarat i lugn och ro så han fattar.
Ska även tilläggas att jag tog på mig att åka iväg till stället där lacken inhandlas (6 mil T o R)
för att få rätt färg.

Han fråga om han inte kunde köpa färgen, men de verkar som han trodde de rörde sig om
en sketen sprayburk hmm fan va less jag blir på folk ibland!!

OEM <3

RELEASE ME!!
188 Inlägg
27 april 2009
inte för att va taskig björk, men va va det jag sa....

vilken jävla idiot.. (han som körde på dig alltså)

release Me!!

OEM <3
6 957 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Fogel skrev:
inte för att va taskig björk, men va va det jag sa....

vilken jävla idiot.. (han som körde på dig alltså)

Mjo, men det är tur ibland att man har en farbror som är polis wink
han kommer inte undan, TRO MIG !!!

OEM <3

2 638 Inlägg
27 april 2009
För det första, hur lyckas man krocka med en parkerad bil enligt bilden du visar tongue ?

För det andra, grym paintbild tongue

Och för det tredje, han är ju helt klart skyldig. Du har alla bevis och förutsättningar för att få som du vill. Han ska betala, antingen självrisken eller summan du begär för att lackera den där du vill. Och ibland kan man undra vad det är för folk som försöker slingra sig sådär hmm

OEM <3
6 957 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
För det första, hur lyckas man krocka med en parkerad bil enligt bilden du visar tongue ?

För det andra, grym paintbild tongue

Och för det tredje, han är ju helt klart skyldig. Du har alla bevis och förutsättningar för att få som du vill. Han ska betala, antingen självrisken eller summan du begär för att lackera den där du vill. Och ibland kan man undra vad det är för folk som försöker slingra sig sådär hmm

Ja du..han hade även åkt på böter veckan innan..frågan är hur lätt man får körkort idag?

Ja ÄGER på paint..INTE tongue

Polisen sa detsamma, betala och var glad, lär av dina misstag har jag lärt mig...hoppas jag får in det i hans huvud imorgon också
Senast redigerat av Bjork (27 april 2009)

OEM <3

12 086 Inlägg
28 april 2009
Jag vart påkörd av en kebabturk för en månad sen, han körde in med sin framskärm in i min bakdörr när han skulle byta fil, så de finns folk till allt. Han hade en komps, kompis farbror som lackade saker i sin källare men jag ba glöm de mohammed nu ringer vi ditt FB.

Hoppas de inte strular mer för dig, FB har en tendens att va långsamma och bökiga tongue

DFFL
9 020 Inlägg
28 april 2009
Jag har en fet bula på bakre hjulhuset för att någon fjant inte stannade kvar när han kört på bilen på en parkering.
Riktigt drygt, men svårt att förhindra så det är bara att greppa tårna och ta emot. tongue (Om man inte vill ha onödiga böter)

Som du själv säger så har du allt till din fördel, det löser sig säkert.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

OEM <3
6 957 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Jag har en fet bula på bakre hjulhuset för att någon fjant inte stannade kvar när han kört på bilen på en parkering.
Riktigt drygt, men svårt att förhindra så det är bara att greppa tårna och ta emot. tongue (Om man inte vill ha onödiga böter)

Som du själv säger så har du allt till din fördel, det löser sig säkert.

Och det har löst sig, får cash nästa vecka smile
Kommer imorgon åka med lackeraren dit han köper färg, kolla och jämföra färger.
Så imorgon vid denna tiden ligger nog min stötis + V6 bakkjol grundade i väntan
på röd härlig färg som läggs på tors smile

OEM <3

Sök