5121
Sök

Vuxenutbildning som yrkeschaufför?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Tjena.

Har funderat en längre tid på om man inte ska utbilda sej till yrkeschaufför då ja inte får något jobb inom de ja är utbildad till, elektriker - lärling.

Har kört en del åt en budfirma som timanställd och trivs rätt bra som förare, men ja har tyvärr bara B-kort och då är de inte så många som är intresserad av att anställa en.

Så ja undrar om nån vet av nån yrkesförarutbildning för vuxna, gärna inom Västernorrlands län, där man får C kort?

Tack på förhand.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sanizz
27 april 2009
Kontakta arbetsförmedlingen, dom bekostade körkort för lastbil. Vet dock inte om det gäller fortfarande, gick själv i samma banor.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Okej, då ska ja prata med min handläggare om de imorrn. Tackar för infon smile

Men är de inga andra krav om man ska köra som yrkeschaufför?

m5portal.com
m3portal.com

Muttley
27 april 2009
att du är frisk är ett krav.
ska du ha de från ams måste du ha svar från en arbetsgivare att du "kan få jobb" då kan de bevilja utbildningen, iallafall är det så här.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Ja så vitt ja vet så är ja frisk tongue Men ska prata med min handläggare imorgon och se vad hon säger om de, har nämligen pratat med några firmor som skulle kunna anställa mej om ja hade C kort.

Aja, tack för svar! Ös gärna på med mer smile

mvh

m5portal.com
m3portal.com

Muttley
28 april 2009
okej men då ser jag inte varför de ska neka en utbildning till dig.
jag fick taxilegget betalt helt av lernia utbildning, genom att säga att jag kunde få börja jobba, och de gick ju lyckat.

underordnad allfixare
696 Inlägg
28 april 2009
fick min maskinförarutbildning betald av ams utan att jag hade jobb efter..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Ska prata med handläggaren riktigt på torsdag då, pratade med henne över telefon idag och hon hade så bråttom så man fick ju inte säga de man ville ha sagt. Men de är ju som de är.

Tackar alla för svaren, och ge gärna fler förslag! smile

m5portal.com
m3portal.com

Körv
3 535 Inlägg
29 april 2009
Blev precis klar med min yrkesförarutbildning smile Fick av AMS! YFUV karlstad heter skolan jag gick på big_smile

Truckdriving Man

Sök