11 juli 2006
Trådstartare
har råkat tappa bort nycklarna till kärra ... har en reserv men den har tydligen tappat kodningen för jag kan inte starta bilen med den ...
har typ ringt runt och snackat med halva sverige om vad man ska göra ... och dom behöver tydligen en röd nyckel , vilken det finns någon kod i , så att man kan koda om dom andra nycklarna ...
och har man inte den så skulle dom vara tvugna att byta en massa saker i bilen , några boxar , någon satellit typ , och det skulle kosta upp emot 10,000:-
då är min lilla fråga ... hur fan kan det vara så att det bara finns EN sådan nyckel ... man tycker ju att Honda Generalen i sverige borde kunna fixa en sådan nyckel man kodar om dom andra med ... ifall jag skickar intyg på att min morsa äger bilen , o reg bevis osv ... påskrift av henne ....
ringde även honom en gång för att jag hade ringt förra ägaren , och han hade en röd nyckel , så fick jag ett nummer av honom , tänkte , jag kollar väl upp med dom om det är rätt nyckel ....
så började han på honda krångla , efter mycket om och men så fick jag bekräftat att det var fel nyckel... !! det konstiga är att han först inte vill kolla upp ... och efteråt säger han tom. det rätta serienumret till den rätta nyckeln .... skum man tycker jag ...
kan tillägga att bilen är en Civic 96:a ...
vore schyst om man fick lite respons på detta ...