4748
Sök

Hjälp med billjud. filter?

Redneck life
357 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
hej, nu är det så att jag har fått problem med ljudet i 740in. efter jag koppla in slutsteget och basen så har högtalarna ibakdörrarna börjat krångla, som viner, och viner ju mer man gasar, som om det kom ljud från generatorn eller vad man ska säga, samma gäller basen...men basen dunkar ju fortfarande men som sagt viner ju mer man gasar, pappa prata om att jag nog behöver något filer. hjälp mig, kan typ inget om billjud.
tack på förhand

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

956 Inlägg
2 maj 2009
Det finns många trådar om detta. Sök på generatorvin i bilstereo delen så hittar du vad du söker.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

4 693 Inlägg
2 maj 2009
Du har en strömkabel går för nära dina högtalarkablar. Antagligen den strömkabeln som går till steget eftersom att det började när du kopplade in steget. Testa att flytta strömkabeln som går till steget så ska du se att det försvinner. smile

Booyakasha!

Hifi Freak
462 Inlägg
2 maj 2009
Softis skrev:
Du har en strömkabel går för nära dina högtalarkablar. Antagligen den strömkabeln som går till steget eftersom att det började när du kopplade in steget. Testa att flytta strömkabeln som går till steget så ska du se att det försvinner. smile

Strömkabel som går för nära högtalarkabel eller lågnivåkabel.

Lägg aldrig strömkabel på samma sida som högtalar och lågnivåkabel. Om du har strömkabeln på vänster sida. dra högtalar och lågnivåkabel på höger sida..

Lycka till

Mvh Andreas

7 283 Inlägg
2 maj 2009
T-RÖD skrev:
Softis skrev:

Strömkabel som går för nära högtalarkabel eller lågnivåkabel.

Lägg aldrig strömkabel på samma sida som högtalar och lågnivåkabel. Om du har strömkabeln på vänster sida. dra högtalar och lågnivåkabel på höger sida..

Lycka till

Mvh Andreas

Aldrig fått missljud av att en högtalarkabel har legat nära en strömkabel...

Hifi Freak
462 Inlägg
2 maj 2009
Då har du haft tur.

Aldrig fått missljud av att en högtalarkabel har legat nära en strömkabel..

7 283 Inlägg
2 maj 2009
T-RÖD skrev:
Då har du haft tur.

Med flera bilar, en massa högtalarkablar och en hel del ampere?
Såvitt jag vet är det iaf bara lågnivån som är känslig, aldrig hört att någon har fått störningar genom högtalarkablarna.

Lågnivåkablar brevid strömkablar samt dåliga jordpunkter däremot har framkallat oljud.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 maj 2009
Brains skrev:
T-RÖD skrev:
Då har du haft tur.

Såvitt jag vet är det iaf bara lågnivån som är känslig, aldrig hört att någon har fått störningar genom högtalarkablarna.

Lågnivåkablar brevid strömkablar samt dåliga jordpunkter däremot har framkallat oljud.

Bråkade som f*n med det i kompisens BMW....
Vänster diskant var dne enda högtalare som tog upp störningar.
DEN var rolig att lösa......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Hifi Freak
462 Inlägg
2 maj 2009
Säger inte att det hör till vanligheterna. Men efter o ha monterat kanske 3000 bilar. Så har ja haft några fall som det har varit via högtalarkabeln....

Därför läger man högtalarkabel och lågnivå på en sida. Och ström på andra sidan...

I min bil kommer ja dra högtalarkablar o alla signalkablar i taket. Där är det minst risk för störningar. Strömkabel som vanligt på V70. på vänster sida...

/Andreas

Brains skrev:
T-RÖD skrev:
Då har du haft tur.

Sök