6088
Sök

B230ft vs b230et årsmodell 87 och 86

321 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
tjaa ja undrar om det är nå skillnad på dom här motorerna på dom här årsmodellerna? ända ja vet är väl att det är mer hk i et orginal? men stakarna och så då? är de nå kraftigare saker i ftn ? eller kom det på 90talet?

935 Inlägg
1 mars 2009
frightnight skrev:
tjaa ja undrar om det är nå skillnad på dom här motorerna på dom här årsmodellerna? ända ja vet är väl att det är mer hk i et orginal? men stakarna och så då? är de nå kraftigare saker i ftn ? eller kom det på 90talet?

smidda kolvar i ET och oljekyl orginal.. ?
Senast redigerat av V_Racing (1 mars 2009)

1 758 Inlägg
1 mars 2009
V_Racing skrev:
frightnight skrev:

Nix.
De bör vara samma grejer i de motorerna.
89: ny vev.
90: kraftigare stakar.
93: oljekylda kolvar på turbomotorerna.
94: nya kolvar.

B23ET är det som är "åtråvärd", inte B230ET.

321 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
okejokej:P då vet ja  tacktack

235 Inlägg
3 maj 2009
schnauz skrev:
V_Racing skrev:
frightnight skrev:

Nix.
De bör vara samma grejer i de motorerna.
89: ny vev.
90: kraftigare stakar.
93: oljekylda kolvar på turbomotorerna.
94: nya kolvar.

B23ET är det som är "åtråvärd", inte B230ET.

Kom in på tankarna att byta bottendel i min ET, som jag håller på att montera i min lilla Spitfire, till FT'ns.
När ovanstående skrev "ny vev -89" så tänkte jag att denna kanske inte passar i ET'ns block. Är det så? Eller måste jag modda om ET-blocket på nåt sätt?

Skull gärna köpa hela blocket men jag måste frakta skiten till Finland så jag skulle vilja nöja mig med vev, stakar o kolvar.

Någon som vet, eller än bättre, har faktiskt gjort just detta byte?

Sök