Airbrush

leifiuz
27 april 2009 · 122 Inlägg

Har funderingar på att köpa ett AirBrush kit till tanten... frågen e ju bara om det finns några bra kit och vad ska man börja med.. kanske kan vara dumt att ge sig på bilen direkt.

Får nog åka till skroten och hitta en gammal motohuv som hon kan öva på.

Någon som har erfarenhet av AirBrush? på bilen eller hållt på med de?

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt
ceem
27 april 2009 · 102 Inlägg

Det beror ju på om hon har någon erfarenhet sen innan eller om hon är nybörjare? Jag köpte mig en spruta från biltema då jag aldrig hade hållt i en airbrush innan, och den funkar utmärkt som första spruta, ingen idé att ge sig på en dyr spruta direkt, ifall det inte går för sig å man tappar intresset osv.
Sprutan från biltema kostar 400:- och kompressorn till den kostar 769:-  Man kan ju annars börja kladda osv på vanligt papper så man bara får in känslan.

Mvh

KRYSSBO
28 april 2009 · 36 Inlägg

iwata är iallafall vad jag hört mycket bra grejer sök på Google o iwata så kan man hitta sådana kit:)
börja på några plåtar är nog lättast så smile
har själv testat airbrush o är inte de lättaste men man lär sig:)

Saab Turbo
leifiuz
3 maj 2009 · 122 Inlägg

min sambo är sjukt bra med penslar, pennor och sprayburkar så jag tror inte att de behövs så sjukt mycket träning men det kanske är smart att börja med ett billigt kit... hittade kit från 1500 - 45000.

45 000 kr känns lite dyrt

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt
DiamantSchwarz
3 maj 2009 · 73 Inlägg

För att börja träna och få smak för det hela så räcker det nog med ett billigt simpelt kitt från biltema eller claes ohlson, sen när det börjar bli allvarligare så kan man börja titta på lite bättre grejjor!

BMW 535i "Turbocharged" (1988)
Atlaz745 Mannen myten legenden
3 maj 2009 · 179 Inlägg

någon som vill låna min huv och "öva" lite på? ;P

wooooommm, pschii, wooooommmm
gorre
3 maj 2009 · 250 Inlägg

Det jag brukar träna på är Fotopapper till bläck skrivare som jag med sprej burk gett den färg jag vill ha. funkar hur bra som helst.

Pro_fxr jobbar påre
3 maj 2009 · 751 Inlägg

skoterhuvar borde ju vara ganska bra å träna på.då dom har mkt skrymslen osv som är svåra att komma åt å få bra resultat på. så kan man de borde man väl kunna en motorhuv till en bil oxå?smile

Audi A5 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang