Angående nedladdning av musik

michieff ljudfantast
4 maj 2009 · 1 372 Inlägg

Smedhult skrev:
inte olagligt att ladda ner! är fildelning som är olagligt. och om du inte delar med dej samtidigt som du laddar ner, så är de lagligt!

Du kan fortfarande åka fast för nedladdning av material om uppgifter finns tillhandahållet av upphovsrättsmännen (vilket betyder att de isf måste ha uppgifter antingen från din ISP eller från servern du laddade ner från) tex rapidshare i schweiz

Soderqvist
4 maj 2009 · 660 Inlägg

volvov skrev:
Tänkte höra om de ni laddar hem musik fortfarande??
vad blir det för straff igentligen om man skulle åka dit??
är chansen stor att man åker fasst för det??

MVH

Jag har laddat ner några TB sen dommen och det har inte hänt mig eller mina kompisar något så det är nog bara att ladda på och neka om du mot förmodan åker dit tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Ompa2000 ...!!!???
4 maj 2009 · 257 Inlägg

En fråga angående detta. Säg att jag mot förmodan blir ertappad med att ladda ner, hur ska dom då kunna knyta just MIG till brottet? Är det inte bara att skylla på någon annan medlem i familjen som i sin tur skyller på mig o.s.v.?

Eller är det inte så lätt? smile

Severin
4 maj 2009 · 1 587 Inlägg

pars skrev:
Har man BB2 eller Bahnhof äre bara och ösa på.
Jag har ändrat mina vanor en aning eftersom de svenska sidorna laggt ner, men det finns ju andra smile

Vadå BB2 ? Vad är det ?

Ja kör bredband hos telenor vilket var gamla BBB om ja har rätt för mig .. Är ja säker eller kommer dom lämna ut min info osv ?

Fullmoon
4 maj 2009 · 41 Inlägg

Severin skrev:

pars skrev:
Har man BB2 eller Bahnhof äre bara och ösa på.
Jag har ändrat mina vanor en aning eftersom de svenska sidorna laggt ner, men det finns ju andra smile

Vadå BB2 ? Vad är det ?

Ja kör bredband hos telenor vilket var gamla BBB om ja har rätt för mig .. Är ja säker eller kommer dom lämna ut min info osv ?

Deras bredband heter fortfarande Bredbandsbolaget..
And they will sue your ass!

TOOMPAA
4 maj 2009 · 74 Inlägg

Jag tankar på som vanligt, dock tråkigt att många sidor har lagt ner tongue
Om man nu tex skulle "åka fast" eller va ja ska säga, har dem rätten och bara komma hit och kolla min dator eller är det som förr, att man får ett brev i brevlådan först där det står att du är misstänkt för fildelning? tongue
För är det så är de väll bara o plocka ur diskarna och sätta i en tom?
Nu lär det bli många sköna skratt, men det bjuder jag på :p

Fullmoon
4 maj 2009 · 41 Inlägg

TOOMPAA skrev:
Jag tankar på som vanligt, dock tråkigt att många sidor har lagt ner tongue
Om man nu tex skulle "åka fast" eller va ja ska säga, har dem rätten och bara komma hit och kolla min dator eller är det som förr, att man får ett brev i brevlådan först där det står att du är misstänkt för fildelning? tongue
För är det så är de väll bara o plocka ur diskarna och sätta i en tom?
Nu lär det bli många sköna skratt, men det bjuder jag på :p

Du menar som Råttan i The Core, om det är någon som har sett den wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang