8099
Sök

Sponsorer sökes

400 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Skulle vara glad om den här tråden kunde raderas smile

var sjukt länge sen jag la upp den och fy vad pinsamt  ojoj.
Senast redigerat av Zerox1 (17 maj 2011)

Zerox

378 Inlägg
5 maj 2009
Tror det blir svårt med det du försöker med här i tråden.
Bästa är väll att ta lite schysta bilder på bilen, en bra och seriöst plan på vad du hade tänkt.
Sen vad du kan tänka dig gå med på för krav som sponsorn vill ha i gengäld.

Lycka till ! smile

// KimpaaBooY

Blyfot
829 Inlägg
5 maj 2009
Är inte helt lätt att hitta någon som sponsrar. Det är ju skapligt många som vill bli sponsrade.

"bara en mor kan älska en sån son"

1 741 Inlägg
5 maj 2009
Tänkte ge dig lite tips,
Fixa bilder, välj företag som du vill bli sponsrad av och ring, skriv till dem och förklara en väl utstakad plan om din bil. (vad du ska göra, vad du vill att dom ska göra och vad dom tjänar på att sponsra dig.)

Sen (!!!) skaffa en seriös mail!! Du kan inte ha volvo_power när du har en opel som du vill ha spons på. företagen skrattar och slänger ditt mail.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Random Hero
4 047 Inlägg
5 maj 2009
blir svårt o hitta en sponsor om du inte kan visa tidigare byggen, de vill se dig glänsa över alla andra bilar på utställningar

Dog food lid. Backwards

neckwomen_88
5 maj 2009
...jag skulle försöka formulera mig annorlunda än  "till att få igång bilen och för att kunna ställa ut den och så. vill liksom få min dröm uppfylld"   ...det låter mer som att du inte har pengar till att ställa på den, tyvärr. Skriv en seriöst formulerad förfrågan med planer, beskrivningar, tillvägagångssätt, mål, budget etc.

Företag sponsrar inte helt och hållet (möjligen som väl erkänd byggare) utan du kommer ju stå för största delen av kostnaderna själv ändå.  Sen att "ställa ut den och så" är inte så specifikt, företag vill ha något nytt, spännande, utvecklande och som drar folk. Du kan ju PM:a folk som har väl-sponsrade bilar och fråga hur de fick sin spons?
(...då räknar jag inte 10% på lokala stylingbutiken och 10 dekaler som spons.)

Lycka till!

Mvh

Neerd
1 596 Inlägg
5 maj 2009
HAHA xD

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Sök