4519
Sök

Lackering

198 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#1
Hej håller på att lacka min oldsmobile nu. provkörde en runda på framskärmen, MEN varför blir de knottrigt? som apelsin skal. har slipat noga å grundat å spacklat lite å grundat. vad ska man göra för att de inte ska se ut som apelsinskal?
Senast redigerat av VrT5 (6 maj 2009)


www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 maj 2009
#2
Att får apelsinskal har ingenting med spackel eller slippning att göra, du har säkert gjort rätt med det.
Distans mellan plåten som du lackerar och lackspray ska vara ca 25-30cm i jämt rörelsen, kommer inte ihåg men om du för lång eller för nära men så blir det att du får du apelsinskal.
Jag tror att det är så: för nära, den rinner, för lång, apelsinskal.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

205 Inlägg
6 maj 2009
#3
våtaslipa det? funkar inte det?

198 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
#4
alain skrev:
Att får apelsinskal har ingenting med spackel eller slippning att göra, du har säkert gjort rätt med det.
Distans mellan plåten som du lackerar och lackspray ska vara ca 25-30cm i jämt rörelsen, kommer inte ihåg men om du för lång eller för nära men så blir det att du får du apelsinskal.
Jag tror att det är så: för nära, den rinner, för lång, apelsinskal.

okej tack för hjälpen ska prova med det


260 Inlägg
6 maj 2009
#5
tror det är när man håller för nära. är det grunden så brukar det väl resa sig istället?

Administratör
11 968 Inlägg
6 maj 2009
#6

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök