Teoriprov imorgon, hjälp Trafikmärken - Jämna / ojämna husnummer"

equal PKW
5 maj 2009 · 115 Inlägg

Hejsan! Ska ha mitt toeriprov imorgon, och jag har inte kunnat få tag i min trafikskola.

Jag undrar om någon vänlig själ skulle kunna förklara hur man kan veta om förbud etc gäller udda / jämna husnummer?

Har ni några allmäna tips inför teoriprovet?

Tack så mycket!

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
Mollllgan
5 maj 2009 ·

Har du ingen körkortsbok???
Jag hade ett ren H-vete med detta och har det än idag.

Allmäna tips??
När du väll sitter och gör själva provet, Så stirra dig inte blind på en fråga utan svara och gå sedan vidare.
Du kan ödsla bra mkt tid på att sitta där och fundera på en fråga och sedan komma på att du bara är på fråga 13 tex och då inse att du bara har 4 min kvar på provet.

Hur som helst så önskar jag dig lycka till och "kräver en rapport imon om hur det gick. wink

Ha det fint

Senast redigerat av _S40_ (5 maj 2009)

volvoentusiasten
5 maj 2009 · 4 005 Inlägg

http://tinyurl.com/d8kqft

Varsigod!

lycka till!

Sanizz
5 maj 2009 ·

Ett tips är att, kolla noga igenom vad frågan är och eventuellt bild. För dom brukar försöka jävlas så man tänker något annat. när du svarat på allt, gå tillbaka till början och kontrollera så du inte gjort något slarvfel.

equal PKW
5 maj 2009 · 115 Inlägg

ok tack för tipsen alla! ska uppdatera imorgon när jag kommer till skolan efteråt! smile Har Libers Körkortsbok, men hittar inget som hjälper mig just i den frågan...: )

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
equal PKW
6 maj 2009 · 115 Inlägg

Uppdatering: Fick 51 poäng! Jag gjorde misstag av att läsa igenom allt, Jag ändrade svaret på 5 frågor, på dem 5 frågorna hade jag från början svarat rätt, men jag ändra dem till fel svar. Så hade jag bara ändrat 4 av de frågorna hade jag klarat provet! 

Ska i alla fall köra upp på måndag och bokar nytt teoriprov då..

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
alain www.bimmerpower.org
6 maj 2009 · 3 995 Inlägg

De har konsten att ställa upp frågor att man blir förvirad, för jävligt tycker jag!.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Mollllgan
6 maj 2009 ·

det som jag menade med att inte stirra sig blind på frågorna...
Har man väl svarat så ska man inte gå tillbaka om du inte är absolut 110% säker på svaret.
Men men bättre lycka nästa gång,

Vafasen får man köra upp innan man klarat teoriprovet???

Ha det fint

Edit*

Hittade detta

http://korkortonline.se/fakta/teoriprov/

Senast redigerat av _S40_ (6 maj 2009)

azid Det som inte dödar gör ont
6 maj 2009 · 2 668 Inlägg

gjorde mitt prov på 12 minuter. 56 rätt. Markerade bara dom man var osäker på och tittade på dom då man gjort dom andra...

2slow
johan060 Elektronik Ingenjör
6 maj 2009 · 8 Inlägg

55 rätt fick man idag på teoriprovet för A-kort smile

~Four Rings To Roule Them All~
Audi S5 "V6T SportBack" (2012)
equal PKW
6 maj 2009 · 115 Inlägg

johan666 skrev:
55 rätt fick man idag på teoriprovet för A-kort smile

Grattis! smile Ja de sa så på trafikskolan med att man inte ska kolla tillbaka.. smile

Ja man får tydligen köra upp innan toerin smile... Jag måste göra uppkörningen innan jag äns får boka ny toeri.. smile hoppas på det bästa då smile

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
volvoentusiasten
6 maj 2009 · 4 005 Inlägg

alain skrev:
De har konsten att ställa upp frågor att man blir förvirad, för jävligt tycker jag!.

Jag tror snarare att man koncentrerar sig för mycket på frågan så att man tänker ur andra vinklar.

Medo
6 maj 2009 · 166 Inlägg

Du klara det nu , för nu vet du hur det ser ut och vilka fel du hade . Ta tog tid på dig. Hade själv 51 första gången ja gjorde , sen på andra fick jag 56.
Nya regler är att man får köra upp och göra teorin på samma vecka , kvittar om man inte klarar teorin. å får man endå köra upp. Konstigt men så är det smile

Spelis
6 maj 2009 · 1 926 Inlägg

Lånar tråden lite ;


Detta med att alla säger "dom är hårdare när du kör upp privat" är det verkligen sant?
Jag har nämligen bokat uppkörning privat och funderar på om det är lika bra att avboka och köra upp med körskolan.

(Köra bil kan jag, har kört nästan två år och enligt körskolan skulle jag vara redo efter 3 lektioner.. )

volvoentusiasten
6 maj 2009 · 4 005 Inlägg

Spelis skrev:
Lånar tråden lite ;


Detta med att alla säger "dom är hårdare när du kör upp privat" är det verkligen sant?
Jag har nämligen bokat uppkörning privat och funderar på om det är lika bra att avboka och köra upp med körskolan.

(Köra bil kan jag, har kört nästan två år och enligt körskolan skulle jag vara redo efter 3 lektioner.. )

Man kan aldrig bli full-lärd bilförare!

ang om det är hårdare så kort sagt nej.
Du bedöms som förare, vad du har för bakgrund eller sätt att lära dig att komma till det säkra sättet att köra bil är irrelevant.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang