Batteriet laddar ur

Bullibert Min bil var för ful för garaget
6 juni 2007 · 74 Inlägg

Tjena, mitt batteri laddas ur, om det har stått under en lång tid utan att motorn varit igång och laddat batteriet och jag undrar varför?
Kan det vara kassa ledningar? bilen är en opel rekord -83..
mvh krille

DanneQuattro
7 juni 2007 · 29 Inlägg

Har du stereo som du kan tänka dig ligger på och drar ström eller? Annars kan det rakt va vad som hällst som smyg drar ström!  Är batteriet rent? Annars kan det ju vara krypström där!

//Danne

Zeetro Fartdåre
7 juni 2007 · 217 Inlägg

Är batteriet bra? Annars kan det ladda ur sig själv. Du kan alltid mäta upp, lyfta av pluspolen och mäta mellan den och batteriet om det drar ström. Isf kan du plocka säkringar tills tjuvströmen försvinner och på så sätt se vad som drar ström

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser
Drönirettab
7 juni 2007 · 21 761 Inlägg

Bullibert skrev:
Tjena, mitt batteri laddas ur, om det har stått under en lång tid utan att motorn varit igång

Hur länge står bilen när batteriet blir urladdat?

_fillan_ med lem
7 juni 2007 · 1 925 Inlägg

Bullibert skrev:
Tjena, mitt batteri laddas ur, om det har stått under en lång tid utan att motorn varit igång och laddat batteriet och jag undrar varför?

mvh krille

rätt vanligt fel endå....blir ofta så med gamla batterier som står ett tag

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
fardig
6 maj 2009 · 16 Inlägg

Det lättaste är att bara plocka säkringar till du hittar en som tjuv drar. annars kan du testa att ohm(pip funktionen på multimetern)  mäta vid säkrings boxen och sen mot plåt om allt är avstängt så ska den inte ge något utslag

Alla bilar Rostar men Opel har Rekord
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang