Montera stereo i golf2 gti - 84 För lite plats!

wilzt3r
6 maj 2009 · 23 Inlägg

Jag har ett stort bekymmer!
Förra ägaren har gjort hål på pappen som luften till cupén färdas i.
Det är som ett papp rör som sitter bakom stereon.
Började fatta varför när jag själv skulle sätta in min stereo. Utrymmet är för lite djupt där hålet för stereon är
och kablarna sticker ju ut en bit utanför vilket medför att förra ägaren antagligen har gjort hål i pappen bakomför för att få plats med kablar + stereo. Någon som har detta problem eller vet en lösning på det?

Senast redigerat av wilzt3r (6 maj 2009)

evilaudio
6 maj 2009 · 16 195 Inlägg

wilzt3r skrev:
Jag har ett stort bekymmer!
Förra ägaren har gjort hål på pappen som luften till cupén färdas i.
Det är som ett papp rör som sitter bakom stereon.
Började fatta varför när jag själv skulle sätta in min stereo. Utrymmet är för lite djupt där hålet för stereon är
och kablarna sticker ju ut en bit utanför vilket medför att förra ägaren antagligen har gjort hål i pappen bakomför för att få plats med kablar + stereo. Någon som har detta problem eller vet en lösning på det?

trångt e de men man brukar inte behöva gör nåt extra hål... har ju MASSA kablar bakom min stero i jettan å de funkar, ( samma panel som golf)  om du har bort facket under handsfaket så kan du stoppa in handen där å dra försiktigt i kabelstammen när du trycker in stereon så brukar de inte va nå problem.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Wasaki
6 maj 2009 · 291 Inlägg

evilaudio skrev:

wilzt3r skrev:
Jag har ett stort bekymmer!
Förra ägaren har gjort hål på pappen som luften till cupén färdas i.
Det är som ett papp rör som sitter bakom stereon.
Började fatta varför när jag själv skulle sätta in min stereo. Utrymmet är för lite djupt där hålet för stereon är
och kablarna sticker ju ut en bit utanför vilket medför att förra ägaren antagligen har gjort hål i pappen bakomför för att få plats med kablar + stereo. Någon som har detta problem eller vet en lösning på det?

trångt e de men man brukar inte behöva gör nåt extra hål... har ju MASSA kablar bakom min stero i jettan å de funkar, ( samma panel som golf)  om du har bort facket under handsfaket så kan du stoppa in handen där å dra försiktigt i kabelstammen när du trycker in stereon så brukar de inte va nå problem.

Exakt så gjorde jag också, bara att ta bort facket under handsfacket... smile

Frippe_L Gladen Audio
6 maj 2009 · 2 388 Inlägg

jag tog lödkolven o värmde bort lite av plasten som stack ut där rakt innaför uttaget så fick ja in en spelare med tre lågnivåer och auxkabel osv. utan problem.
Men nåt hål in i nån kanal gjordes aldrig.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
6 maj 2009 · 2 009 Inlägg

Min är med omoddad fast en 88 men tror det är samma panel och jag har oxå 3 lågnivå kopplade.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
evilaudio
6 maj 2009 · 16 195 Inlägg

om ja inte haft fel så kom väl golf 2 gti -85??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Da_Bear Lökare
7 maj 2009 · 128 Inlägg

Som sagt, det är trångt men det går. Bara att vålda in stereon samtidigt som du sliter i sladdarna bakifrån så går det big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang