Tja tja, Nu lägger jag upp en projekt tråd om min peugeot 205a gti Det kommer göras en hel del som att byta motorfästen och snygga till fram och bakvagn. Men det kommer snart. Just nu står den bara i garaget och småpysslas med Lite bilder kommer här whats behind door numbero uno? En gammal risig peugeot 205 Lite inrednig som ska fixas och göras om för lite mätare Ett verktygskåp direkt från arlanda Städning kanske? Med lite visioner så kommer nog det här bli skit bra Kylen är nu mera inkopplad och fylld med dricka Kan behövas för en helkväll i garaget och steka vid poolen Ser fan ut jag vet och det sista av tårtan ska tvättas bort också Sen nu kommer det lit bilder från när bilen fick sig en liten "touch" i vintras ser ganska illa ut Breddad blev den iaf Kanske inte syns men huven är helt stängd Huven klarade sig riktigt bra faktiskt
Nu fortsätter bilderna lite grann Nu har jag börjat med att rikta och ha mig Det var lite kämpigt i början innan man fick hjälp av fadern det var ganska lindrigt ändå för att stannat mot en sten Krokigt, snett och vint. Men det får gå Nu har det börjat lika nått faktiskt Sådär ser det ut när jag var färdig Lägg gärna lite kommentarer uppdatering kommer innan fredag är slut då jag måste fixa en temorär insugs packning då jag ska ut och åka på lördag
Det är ena riktiga mirakel ett träd och en kätting kan göra Nu ikväll har jag gjort min insugspackning så det var tätt överallt. Och när jag var ute och test körde och när jag rullade in i garaget så läckte det som f*n från kylaren så nu måste jag skaffa en till kylare.....igen Men denna gång blir det förhoppnigs vis en sproilans. Får väl se om det blir nått gjort imorrn. Har så jävla mycket att göra på praktien. Där märks inte lågkonjukturen av direkt. Det rullar in bilar för total renoveringar och andra jätte arbeten. Kan lägga upp en bild på en motor jag skuvade ihop det sista igår Det är inte många som pillat på en sån motor kan jag säga inget mindre än en ferrari daytona v12a
Detta håller man på med dagarna i ända på praktiken Imorrn blir det lyfta motorn ur en maserati ghibli. slutar 5 men då är det inte mycket sol kvar och sen måste jag åka iväg vid 6 så det blir nog inget mekande förns på måndag igen
Det kommer bli orginal än så länge. Men i framtiden siktas det på en mi16 förhoppnings vis den som lever får se
Olssonz skrev:
Inge dålig motor det där, skulle suttit fint i peugeot din
Jo, det var det första som slog mig faktiskt Skulle vara lite udda med en ferrari daytona motor i en peugeot Men bara tanken att få plats med en v12a i en peugeot är jobbigt att göra det är ju omöjligt
UPDATE: Nu har det hänt lite grejer iaf. Har inte haft varken ork eller tid att vara i garaget på sistone då det har varit en del strul hemma. Men men idag har jag iaf glasblästrat ett insug och ventilkåpa och slitit bort reservhjul och reservhjuls hållare. och ställt bilen på pallbockar på inväntan på jobb och pengar snart. Ska in och provjobba på mekonomen snart och hoppas jag får platsen så jag kan sätt igång lite mer på allvar nu kommer det lite bilder på det som blästrades. Innan tvätt och väntan på blästring Tvättning pågår färdigt resultat av avfettnings tvätten Färdiga resultatet av blästringen, är ganska nöjd faktiskt. undra om man inte ska ta och polera upp dom? vad tycker ni? Ska nog passa på och snygga till kanalerna också
häftigt projekt. blir nog snyggt när det är färdigt. jobba att börja följa ett projekt som precis startat bara. man vill se in i framtiden hehe.. kolla gärna in mitt projekt. länk finns på min sida.