Startspärr på 850?

SoftKebab
2 maj 2009 · 42 Inlägg

har en, elelr ja hade nu då, en 850 2.5 -95, den är stulen, men jag undrar finns det inte startspärr på dom? elelr ja, finns väl folk som tar sig förbi det med..

John87 Stolt Volvoägare
2 maj 2009 · 4 913 Inlägg

SoftKebab skrev:
har en, elelr ja hade nu då, en 850 2.5 -95, den är stulen, men jag undrar finns det inte startspärr på dom? elelr ja, finns väl folk som tar sig förbi det med..

95'orna har startspärr, men det är ganska lätta bilar att stjäla om man vet hur de fungerar.
Finns massa sätt att ta sig förbi bilens säkerhetssystem.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
LordLife
2 maj 2009 · 998 Inlägg

Så länge den inte har emobiliser så är 850 jävligt lätt att stjäla, har varit med om det själv, och den hade startspärr.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
sirfalk
3 maj 2009 · 103 Inlägg

Min 850 -95 hade inte startspärr. Den blev oxå stulen.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 maj 2009 · 13 749 Inlägg

som sagt inga orginal startspärrar i 95:orna om det inte är pinnen som sitter monterad
den ska tydligen vara ganska enkel att montera förbi

96 sitter det som standard i samtliga 850 utom vissa som är importerade
97 sitter det i alla även import

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
wirman leg. Dåre
7 maj 2009 · 64 Inlägg

startspärrar på alla 850 oavsett årsmodell går att koppla förbi hur enkelt som helst jag vet hur man gör (jobbar med volvo) men jag tänker inte gå in på det här men det tar inte längre än en halv minut. det är tyvär väldigt enkelt att själa dom om man vill och vet hur man gör.

Fredde_med_forden
8 maj 2009 · 53 Inlägg

Scorpor är också jävligt lätt att stjäla.. blev av med min 2 (!) ggr i höstas. hade precis bytt låset när dom kom med mejsel och slägga igen.. Jäkla satar.

Pratade med konstaplarna som kom och skrev rapporterna, tydligen är Scorpor och Omegor och liknande "billiga" bilar pissenkla att öppna. lika startspärren är ett jävla skämt på dom.

Tänk om jag varit hemma första gången det hände, kl var 21.30 och folk stod och tittade på dom. men dom brydde sig inte. bara gick in i bilen ändå. polisen kom inte förns 1,5h efteråt, trots att förövarna var på plats ett bra tag.

Ingen som har köpt baslåda mds 10", slutsteg och stereo clarion "billigt" i norra hälsingland (Bollnäs-Järvsö-Ljusdal) kring juletid? xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang