Köpråd ford sierra!

engineaddict
10 mars 2009 · 1 060 Inlägg

DOCH:en är en riktigt trevlig o FAKTISKT pigg för sina 120hk och 170nm jag hade en CLX innan och nu saknar jag den sad

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 mars 2009 · 5 753 Inlägg

victor91 skrev:
haha det lär ju inge vidare det ni skrev tongue men har även fått ett tips om en volvo 940gl då med 116hk vilken tror ni är piggast/roligast av dom då?

Självklart en sierra med 2,0 dohc motorn eller 2,9 liters sexan... En sierra med dohc eller sexa slår en gammal volvo GL i hästlängder när det gäller nöje och gång tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
victor91
10 mars 2009 · 446 Inlägg

okej får se vad det bli smile men fortsätt gärna skriva!

Nisse1
11 mars 2009 · 175 Inlägg

Tycker du ska satsa på DOHC!smile
Visst är 2.9 roligare ur ljud & kraft synpunkt, men du kommer stå på macken ofta! wink
Kör du lugnt och fint med en DOHC på landsväg dricker den la runt 0.6-0.7 . Vi hade en sån förut och fullpackad bil ner till danmark sög den i sig runt 0.7 wink

klimpan
11 mars 2009 · 2 600 Inlägg

dohc motorn är redigt trevlig motor hadde det själv i scorpan smile hyffsad pigg och den är ju piggare i sierran än i en tung scorpio.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
camaro67 Meister
11 mars 2009 · 6 763 Inlägg

victor91 skrev:
haha det lär ju inge vidare det ni skrev tongue men har även fått ett tips om en volvo 940gl då med 116hk vilken tror ni är piggast/roligast av dom då?

Jag hade visserligen en 740 men jag hade b230f:en i den och jag tror inte att jag gjorde en omkörning någonsin med den. Nu har jag en Scorpio med v6:an(samma som i Sierran) och den är inga problem att köra om med. Sen är väghållningen grymt mycket bättre i forden. Forden drar även mindre soppa än vad Volvon gjorde

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
_DamnIt R1 driver!
11 mars 2009 · 5 128 Inlägg

Hade en mondeo rs med 2.0 dohc motor på 136 ponnysar, va en av dom absolut tråkigaste och segaste bilarna jag ägt! Plus att den drack runt litern per mil tongue

Seth
11 mars 2009 · 3 354 Inlägg

_DamnIt skrev:
Hade en mondeo rs med 2.0 dohc motor på 136 ponnysar, va en av dom absolut tråkigaste och segaste bilarna jag ägt! Plus att den drack runt litern per mil tongue

går inte att jämföra med sierra tongue inte samma motor.

Senast redigerat av Seth (11 mars 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
victor91
11 mars 2009 · 446 Inlägg

men fan kan inte släppa den hära http://www.blocket.se/vi/20576235.htm?ca=6_s står ju här där jag bor och är i hehov av en bil nu tongue men det är ju bara 5hk mindre i den motorn så borde ju inte vara så stor skillnad mot dochen?

camaro67 Meister
11 mars 2009 · 6 763 Inlägg

victor91 skrev:
men fan kan inte släppa den hära http://www.blocket.se/vi/20576235.htm?ca=6_s står ju här där jag bor och är i hehov av en bil nu tongue men det är ju bara 5hk mindre i den motorn så borde ju inte vara så stor skillnad mot dochen?

Hk är inte allt. Vrid och massor med andra faktorer spelar in.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
fordelvis Ford Racing
11 mars 2009 · 479 Inlägg

Köp min 4x4 smile

Ja Just!
Germax
12 mars 2009 · 12 086 Inlägg

victor91 skrev:
men fan kan inte släppa den hära http://www.blocket.se/vi/20576235.htm?ca=6_s står ju här där jag bor och är i hehov av en bil nu tongue men det är ju bara 5hk mindre i den motorn så borde ju inte vara så stor skillnad mot dochen?

Tro mig och alla andra som haft Sierror, jag är inne på min 7de köp INTE en pinto.
Inte nog med att motorn är slö och tråkig, hela bilen är slö o tråkig.
Satsa på en CLX!


Jag kan bekräfta att dohcmotorn tål stryk, jag har plågat dom jag har rätt friskt och de har sällan kastat in handduken.

Senast redigerat av JapMax (12 mars 2009)

TFkarlsson Varningar. 36
12 mars 2009 · 1 200 Inlägg

JapMax skrev:

victor91 skrev:
men fan kan inte släppa den hära http://www.blocket.se/vi/20576235.htm?ca=6_s står ju här där jag bor och är i hehov av en bil nu tongue men det är ju bara 5hk mindre i den motorn så borde ju inte vara så stor skillnad mot dochen?

Tro mig och alla andra som haft Sierror, jag är inne på min 7de köp INTE en pinto.
Inte nog med att motorn är slö och tråkig, hela bilen är slö o tråkig.
Satsa på en CLX!


Jag kan bekräfta att dohcmotorn tål stryk, jag har plågat dom jag har rätt friskt och de har sällan kastat in handduken.

Yepp, här är en till som har plågat ett par sierror med DOHC-motor nått jävulskt. Dom håller. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 mars 2009 · 5 753 Inlägg

victor91 skrev:
men fan kan inte släppa den hära http://www.blocket.se/vi/20576235.htm?ca=6_s står ju här där jag bor och är i hehov av en bil nu tongue men det är ju bara 5hk mindre i den motorn så borde ju inte vara så stor skillnad mot dochen?

Skillnaden är som natt och dag... Pinton är nått så förbaskat slö, till och med slöare än en volvo GL skulle jag tro yikes

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
TFkarlsson Varningar. 36
12 mars 2009 · 1 200 Inlägg

_Glenne_ skrev:

victor91 skrev:
men fan kan inte släppa den hära http://www.blocket.se/vi/20576235.htm?ca=6_s står ju här där jag bor och är i hehov av en bil nu tongue men det är ju bara 5hk mindre i den motorn så borde ju inte vara så stor skillnad mot dochen?

Skillnaden är som natt och dag... Pinton är nått så förbaskat slö, till och med slöare än en volvo GL skulle jag tro yikes

Nej glenne, ingen ford är slöare än någon volvo wink

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
krull_91_
8 maj 2009 · 9 Inlägg

köp en ford sierra 2.0GL

Hatuli
8 maj 2009 · 84 Inlägg

köp en med dohc motorn, dom har kedja jämfört med rem som pinton har. De är mycket mycket bensin snåla och pigga och med öppet filter låter dom riktigt skönt. Toppen brukar vara den svaga punkten men en väl skött o servad dohc kommer hålla ett bra tag kan jag lova dig!

BMW 730iA (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang