Fått bilen stulen när den stod på verkstad.

spersson
6 maj 2009 · 32 Inlägg

Den stod fortfarande på deras område, dock parkeringen utanför inhängnat.

Du kommer att få utnyttja din svärfars förskring för stölden, men kräv verkstaden på kostnaden för självrisken och eventuellt den bonusförlust du får under 3 års tid. Det är det minsta de kan göra för dig.

Mvh

Marlboroman
6 maj 2009 · 8 234 Inlägg

Jag råka ut för en liknande grej för några år sedan. Fick inbrott i bilen och den vart bortkörd till bilskadecenter, och där stog den utomhus, och då vart det ytterligare inbrott i den. Men då va det som så att om bilar hade stått inomhus så hade deras försäkring gått in och täckt. Den hade stått utomhus, menpå inhägnat område. Och enligt mitt försäklringsbolag så täckte inte bilförsäkringen det, utan det skulle gå på hemförsäkringen...

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
spersson
6 maj 2009 · 32 Inlägg

Det beror på vad det är för saker som blir stulet i bilen. Är det biltillbehör går det på bilförsäkringen, är det solglasögon, kläder el dylikt så går det på hemförsäkringen.

(Jag har jobbat med detta i 5års tid).

volvokrille12 Blyfot
6 maj 2009 · 829 Inlägg

Enligt vad mannen på mrf sa när jag ringde idag, så var det deras ansvar om dom inte hade ställt den på sitt inhängnade område. Har inte verkstad gjort vad dom har kunnat för att förebygga brott så ska dom ta på sig ansvaret.

"bara en mor kan älska en sån son"
Topper Gillar stora förgasare
7 maj 2009 · 342 Inlägg

Tusseliten tyvärr har du fel. De har inte gjort något för att förhindra ev stöldbegärlighet.

Du ser vad MRF killen sa till han. Precis det jag sa.

Så gå Bersärkargång på möget. Ring Sverker i Plus han tar gladeligen upp detta!

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
volvokrille12 Blyfot
8 maj 2009 · 829 Inlägg

tusseliten skrev:
Den stod fortfarande på deras område, dock parkeringen utanför inhängnat.

Du kommer att få utnyttja din svärfars förskring för stölden, men kräv verkstaden på kostnaden för självrisken och eventuellt den bonusförlust du får under 3 års tid. Det är det minsta de kan göra för dig.

Mvh

Parkering som de stod på är inte deras utan mat affären willys.

"bara en mor kan älska en sån son"
volvokrille12 Blyfot
8 maj 2009 · 829 Inlägg

Inget i bilen blev stulet men där emot verkar försäkrings bolaget vilja skrota bilen. Vad bör hände med det verkstad ar påbörjat men inte gjort färdigt. Bör ja betala de? Kan dessutom säga att dom backade sin åsikt direkt när ja sa att jag hade pratat med MRF då började dom vela.

Senast redigerat av volvokrille12 (8 maj 2009)

"bara en mor kan älska en sån son"
te_wik Forummoderator
8 maj 2009 · 12 813 Inlägg

volvokrille12 skrev:
Inget i bilen blev stulet men där emot verkar försäkrings bolaget vilja skrota bilen. Vad bör hände med det verkstad ar påbörjat men inte gjort färdigt. Bör ja betala de? Kan dessutom säga att dom backade sin åsikt direkt när ja sa att jag hade pratat med MRF då började dom vela.

Varför vill dom skrota bilen? Jag tycker inte du ska behöva betala för något verkstaden inte fullföljt, vill de ha betalt får de ta det med deras försäkringsbolag.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
volvokrille12 Blyfot
8 maj 2009 · 829 Inlägg

pga att kostnaen för att laga bilen blir för hög

"bara en mor kan älska en sån son"
te_wik Forummoderator
8 maj 2009 · 12 813 Inlägg

volvokrille12 skrev:
pga att kostnaen för att laga bilen blir för hög

Men det hade ju inte uppstått några skador?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
volvokrille12 Blyfot
8 maj 2009 · 829 Inlägg

Ja de har de dom har ju tagit sen i bilen. Knäckt ratt lås osv.

"bara en mor kan älska en sån son"
te_wik Forummoderator
8 maj 2009 · 12 813 Inlägg

volvokrille12 skrev:
Ja de har de dom har ju tagit sen i bilen. Knäckt ratt lås osv.

Okay, trist. Men be om ett "andra utlåtande".


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ichibon mmm, blåbärssoppa.
8 maj 2009 · 616 Inlägg

volvokrille12 skrev:
Inget i bilen blev stulet men där emot verkar försäkrings bolaget vilja skrota bilen. Vad bör hände med det verkstad ar påbörjat men inte gjort färdigt. Bör ja betala de? Kan dessutom säga att dom backade sin åsikt direkt när ja sa att jag hade pratat med MRF då började dom vela.

Vilket försäkringsbolag är det som vill skrota, svärfars eller verkstadens?

/ichi
volvokrille12 Blyfot
8 maj 2009 · 829 Inlägg

båda...Men de är inte klubbat än

"bara en mor kan älska en sån son"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang