5239
Sök

Vart finns det att köpa en skarvsladd ojordad 7-10m vit? Letat överallt på internet.

1 582 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tja!

Behöver köpa mig en skarvsladd till nya lägenheten. Har letat överallt på internet men hittar endast dom som är 5m och det är för litet.

Vore tacksam om någon kunde länka till en sida så jag kan beställa big_smile

Mvh

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
12 maj 2009
Skarvsladd är lagligt att tillverka själv om man har en liten aning om vad man gör.

Fisketokig
2 997 Inlägg
12 maj 2009
Det lär ju finnas i närmaste butik. ÖoB, classe och andra som har lite verktyger och elmaskiner?

Classe, jula och kjell har ju alla webshoppar om det måste beställas.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
Jag har en 8m bland annat liggandes i garderoben, jordad förvisso men spelar det verkligen nån roll?
Köpt på Rusta.

1 863 Inlägg
12 maj 2009
Köp lösa delar och sätt ihop själv.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
Ja det kan ju faktiskt inte bli fel med en ojordad kabel big_smile

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Jo då jag har hittat både på Classe och Jula men dom är jordade, har ett ojordat jack i hallen och fick info att jag inte kan ha ett jordat? Stämmer det eller big_smile

Martin 9-3 skrev:
Det lär ju finnas i närmaste butik. ÖoB, classe och andra som har lite verktyger och elmaskiner?

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Det var ett alternativ faktiskt, vet du någon hemsida som säljer lösa delar smile

666_Beast skrev:
Köp lösa delar och sätt ihop själv.

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
LIVINL0UD skrev:
Jo då jag har hittat både på Classe och Jula men dom är jordade, har ett ojordat jack i hallen och fick info att jag inte kan ha ett jordat? Stämmer det eller big_smile

Martin 9-3 skrev:

Inga problem att ha en jordad kabel i ojordat uttag.
Tvärtom däremot kan kräva fysiska ingrepp big_smile

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Aha okej, men det låter ju toppen isåfall smile men vad för fysiska ingrepp tänker du på?

leksak skrev:

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
LIVINL0UD skrev:
Aha okej, men det låter ju toppen isåfall smile men vad för fysiska ingrepp tänker du på?

leksak skrev:

Ibland så finns det en "säkerhetsdetalj" på ojordade, de är så att säga helgjutna så det inte går att sticka in dom i uttaget pga det lilla jordbläcket, men då är det bara att ta fram en kniv o karva bort lite plast tongue

Men som sagt, jordat in i ojordat är no problemo, sitter själv o tittar på en sådan anslutning as we speak.

Jag får väl lyfta på arslet o gå 200 meter bort till dig o hjälpa till om det är så big_smile

174 Inlägg
12 maj 2009
Jag skulle köpa en jordad skarvsladd på ÖB men jag fick en ojordad, vilket jag märkte när jag kom hem och skulle använda den! Så kolla på Överskottsbolaget smile

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Aha ok big_smile får fan ta och gå ner till ÖoB och kolla om de har några kablar där till mig big_smile

Lyfta på arslet och gå 200 meter till mig? tongue du bor ju en bra bit från Karlskoga big_smile

leksak skrev:
Ibland så finns det en "säkerhetsdetalj" på ojordade, de är så att säga helgjutna så det inte går att sticka in dom i uttaget pga det lilla jordbläcket, men då är det bara att ta fram en kniv o karva bort lite plast tongue

Men som sagt, jordat in i ojordat är no problemo, sitter själv o tittar på en sådan anslutning as we speak.

Jag får väl lyfta på arslet o gå 200 meter bort till dig o hjälpa till om det är så big_smile

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Aha tack för tipset, ska ta mig till ÖoB och kolla vad dom har att erbjuda big_smile

olander_91 skrev:
Jag skulle köpa en jordad skarvsladd på ÖB men jag fick en ojordad, vilket jag märkte när jag kom hem och skulle använda den! Så kolla på Överskottsbolaget smile

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
LIVINL0UD skrev:
Aha ok big_smile får fan ta och gå ner till ÖoB och kolla om de har några kablar där till mig big_smile

Lyfta på arslet och gå 200 meter till mig? tongue du bor ju en bra bit från Karlskoga big_smile

leksak skrev:

Har lägenhet både i Örebro o Kga, just nu sitter jag på gustavsgatan big_smile

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Haha va fan det var ej dåligt, har själv lägenhet på Tegnérvägen om du vet vart det ligger big_smile

leksak skrev:

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
LIVINL0UD skrev:
Haha va fan det var ej dåligt, har själv lägenhet på Tegnérvägen om du vet vart det ligger big_smile

leksak skrev:

Jau, borta vid konsum.. så min chansning på 200 meter va ju inte helt fel tongue

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Haha ne det var ganska bra gissning faktiskt, men varför ha lägenhet både i kga och örebro?? tongue

leksak skrev:
LIVINL0UD skrev:

leksak skrev:

Jau, borta vid konsum.. så min chansning på 200 meter va ju inte helt fel tongue

Kanon..
1 473 Inlägg
12 maj 2009
LIVINL0UD skrev:
Haha ne det var ganska bra gissning faktiskt, men varför ha lägenhet både i kga och örebro?? tongue

leksak skrev:
LIVINL0UD skrev:

Bra fråga big_smile..
Jobbar i Örebro...

Min kusin är värre, han har lägenhet i kga och sthlm fast han sover på hotell varje dag för han jobbar här o var i sverige big_smile ...

1 582 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Aha ok då förstår jag big_smile har man gott om pengar så varför inte ha fler lägenheter då wink

leksak skrev:
Bra fråga big_smile..
Jobbar i Örebro...

Min kusin är värre, han har lägenhet i kga och sthlm fast han sover på hotell varje dag för han jobbar här o var i sverige big_smile ...

Sök