5248
Sök

BRA lur? som SE X1 fast bra?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjenare!

Har haft ett antal lurar nu och väntade länge på att X1'n skulle släppas men vart bra besviken när jag väl fick den..

Kör i dagsläget en nokia 5800 men är inte helt överens med att bara ha touch sedan känns den plastig också

Skulle vilja ha en sony ericsson x1 fast med deras egna programvara om ni förstår ?
Gillar hur den ser ut och känns i handen.

Så om nu någon vet någon liknande som ska släppas eller kanske finns i något annat land som man kan importera hem så skulle jag vara tacksam för det ! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
11 maj 2009
Iphone?

Whine whine!

631 Inlägg
12 maj 2009
Han ville ju inte bara ha touch, Läsa hela inlägg ffs.

tsdi , jag var i exakt samma situation, men det finns tyvärr ingen bra sådan telefon.
Jag valde Samsung Omnia ..    Förbannat bra telefon, ruskigt nöjd..  Enda problemet är att den inte har " inbyggd " pinne .. Så man får ha den hängande.. alternativt inte använda pekpinne alls.. Som jag smile

Kollegan har ju den där Adidas telefonen, den är ju sån med tangentbord.. men njaa...  inget för mig..
Senast redigerat av Arradin (12 maj 2009)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
12 maj 2009
FFS!!111
.. knappar är överskattade. Touchen på iphonen lirar i en helt annan division än vad nokians gör.

Whine whine!

I brist på annat :)
526 Inlägg
12 maj 2009
Enligt mig så opererar iPhone i en helt annan dimension än vad alla andra tillverkare gör av gäller touch. Jag själv stog inför valet när det gällde ny telefon och jag ville ha en iPhone (3G fanns inte) men det slutade med en P1i som jag var nöjd med ett tag men sen tröttnade jag ganska snabbt på touchen som var totalt värdelös.
En polare till mig skaffade LG Viewty (namn?) och det var väl helt okej men där var det touchen som svek IGEN.

iPhonen går inte att jämnföra med andra mobiltelefoner tack vare funktionaliteten på touchen och många andra funktioner. Det ger även möjligheten till utveckling, dvs. finns hur mycket applikationer och spel som helst både gratis och inte gratis.

Det enda som jag anser negativt med iPhone är att det kan vara för mycket teknik för någon som inte utnyttjar det. Dvs. tant Agda som ringer och skriver ett sms då och då.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Tack för alla svar!

Omania kollade jag också på! Men som du säger pinnen ska man ha på sidan, sedan ser den väldigt plastig ut ? Kanske bara jag som sett demo ex jag vet inte men den tilltalade inte mig när man kikade i montern i alla fall.

Iphone har jag haft! Bra lur men funkade inte så bra när man låste upp den, tappade nät och sade att sim ej var aktivt osv. Kanske funkar bra med telia som det är tänkt men det funkar inte överallt där jag befinner mig ! =/

631 Inlägg
12 maj 2009
tsdi skrev:
Tack för alla svar!

Omania kollade jag också på! Men som du säger pinnen ska man ha på sidan, sedan ser den väldigt plastig ut ? Kanske bara jag som sett demo ex jag vet inte men den tilltalade inte mig när man kikade i montern i alla fall.

Iphone har jag haft! Bra lur men funkade inte så bra när man låste upp den, tappade nät och sade att sim ej var aktivt osv. Kanske funkar bra med telia som det är tänkt men det funkar inte överallt där jag befinner mig ! =/

Gå till en butik som inte använder atrapper / Montrar  *Host Mediamarkt Host* och känn på den där..
Den är ABSOLUT inte plastig , och touchen är helt underbar ( Du kan ju ställa in den som du vill ha den ) ..   Det är vad jag kan rekommendera i alla fall smile

343 Inlägg
12 maj 2009
Senast redigerat av Manhunt (12 maj 2009)

4 001 Inlägg
12 maj 2009
HTC Touch Pro 2? jag har "1:an" och är grymt nöjd med den, tog ett tag innan man kom överens med touch-skärmen men det var bara ovana, den har inte alls de buggar som SE telefonerna.

http://www.htc.com/www/product/touchpro2/overview.html

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

I brist på annat :)
526 Inlägg
12 maj 2009
tsdi skrev:

Vad hade du för iphone? 2G/3G? Hur låst du upp den? Yellowsn0w eller Rebelsim?

Om du låste upp den med Rebelsim eller något "extra" simkort som ligger emellan sitt kort och telefonen så kan jag hålla med om att det funkar skit. Men går du mjukvaruvägen så garanterar jag att det funkar smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
HTC använder sig av windows va ? Kanske värt att prova men alla som jag snackade med om X1'n sa att det berodde på just windows. Kanske inte är samma där ?

Körde en 3g modell som han i telefon butiken låste upp minns ej vad det var för programvara. Flickvännen har en likadan och en polare har också samma problem =/

4 001 Inlägg
12 maj 2009
tsdi skrev:
HTC använder sig av windows va ? Kanske värt att prova men alla som jag snackade med om X1'n sa att det berodde på just windows. Kanske inte är samma där ?

Körde en 3g modell som han i telefon butiken låste upp minns ej vad det var för programvara. Flickvännen har en likadan och en polare har också samma problem =/

jepp, HTC kör med Windows men dom har lyckats att få alla applikationer och programvarustöd att funka mycket bättre än vad SE har lyckats med.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök