5560
Sök

Hur man kopplar in eftermarknadsslutsteg i en Cheva Avalanche -07 med bose system...

jobbar påre
751 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Jahej.

har legat å funderat å klurat nu i säkert 4dagar på hur jag ska lösa problemet med att koppla in ett slutsteg i en avalanche..
Jag tänkte först att de är precis som att bygga i min V50.bara köpa en adapter för hög till lågnivå (eller ett slutsteg som klarar högnivå).
Sagt å gjort jag kopplade så... de funkade KLOCKRENT. ända tills vi slog av allt och sedan slog på igen..då funkar inte den/dom högtalarna vi plockat signalen ifrån, man var då tvungen att rycka ut kabeln från slutsteget då funkade högtalarna och sentrycka tebax kabeln.då funkade allt igen.

Så alltså jag låg å tänkte å tänkte..

så den enda lösningen jag kom på var denna då.

Man drar kablarna som vanligt från tex bakhögtalarna bak till steget eller adaptern MEN innan man kopplar fast dom kablarna så måste man lägga 4stycken relän (extraljus relä^^). som bryter kontakten mellan högtalarna och steget när allt är avslaget.och sen när man startart stereon och sen startar steget så kopplar reläna på samtidigt då dom är kopplade på remoten.

Detta funkade KLOCKRENT utan några som helst problem. Lite HEAVY meck är de.men ett fungerande lösning. verkar vara samma skit på alla bilar med bose system.

om nån annan har något att tillägga så äre bara skriva.
men som sagt så verkar detta som de enda bra lösningen om man inte vill lägga ut 20000 för utbyggnad av ljudet som ändå inte blir lika bra som med eftermarknads grejer enligt min egna åsikt=)

kan även fixa något slagt elschema som ja kan ladda upp hära på hur jag gjorde så kanske de blir lite tydligare än bara i text=)

Sök