6172
Sök

Låd bygge - hjälp med uträkning

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Nu har jag kommit till en del av mitt projekt jag har, ska bygga lite ljud.

Köpt mig Impact 2712-04 12"
ska vara 25-30 liter portad låda.

Nu är det så att jag är värdelös på räkna ut hur stor lådan ska vara, så om någon kunde hjälpa mig lite så hade det varit super! smile

Så det jag behöver hjälp med är
Hur stor ska lådan vara?
Vart ska porten sitta? och spelar det roll om det är en lång eller kort port?
Ska magneten vara inåt eller utåt?

Mvh

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 maj 2009
Om du kör med magneten inåt på basen så kan du göra lådan tex 32x32x32cm (invändigt). Då blir volymen ca 25-28L beroende på hur lång port du gör. Portlängden spelar roll ja! Fick du inte med någon måttangivelse på porten? Isåfall så tycker jag nog att du ska be drönirettab att räkna på en korrekt låda åt dig, så får du rätt avstämning på den å allt. Om du vill få rätt mått på den också så kan du ju säga vad du har för utrymmen åt lådan, gärna också hur tjockt material du ska bygga med.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du kör med magneten inåt på basen så kan du göra lådan tex 32x32x32cm (invändigt). Då blir volymen ca 25-28L beroende på hur lång port du gör. Portlängden spelar roll ja! Fick du inte med någon måttangivelse på porten? Isåfall så tycker jag nog att du ska be drönirettab att räkna på en korrekt låda åt dig, så får du rätt avstämning på den å allt. Om du vill få rätt mått på den också så kan du ju säga vad du har för utrymmen åt lådan, gärna också hur tjockt material du ska bygga med.

Nej jag fick inte med någon måttangivelse på hur lång porten skulle vara.
drönirettab någon här på garaget antar jag?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 maj 2009
Hmm okej, det verkar konstigt. Är det verkligen en en portad låda då som ska byggas? Svårt att veta annars hur det ska göras då man måste veta både portarea och längd.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Hmm okej, det verkar konstigt. Är det verkligen en en portad låda då som ska byggas? Svårt att veta annars hur det ska göras då man måste veta både portarea och längd.

Han sa det iaf när jag köpte grejerna! Men ska kolla vidare på det där! smile

Sök