Ford sierra cosworth..???

FART
14 juli 2006 · 14 Inlägg

hej på er alla har funderat nu länge och har bestämt mig för en sierra cosworth då va frågan till er kunniga behöver råd vad jag behöver tänka när jag köper vilket årsmodel vilken motor typ, 4*4 eller rwd vilket skulle funka bäst på gatan? ..
uppskattar starkt all hjälp....

precision
14 juli 2006 · 2 652 Inlägg

4*4 är klart snabbare 0-100. men rwd lådan ska hålla för mer .

riktigt snabba bilar de där .

de viktiga är att den är fräsch i motor\drivlina de är sånt som kostar på dom där bilarna .

brukar ofta vara hårt körda men de är dom ju till för ,

Ckosworth Mr
14 juli 2006 · 607 Inlägg

Glöm inte kolla rost och servo brukar vara problem och elektroniken att allt funka som de ska. Kolla framför allt trösklarna spec på nån svensksåld.

De är ju så att fyrhjulsdriften sliter mycket mer på lådan, så en bakhjulsdriven är väl billigare i längden.

Jag har inte direkt behandlat min jätte snällt(väl använd) men har inte haft ett problem med varken låda eller koppling och kört konstant med 1.5bars tryck, så de är väldigt tåliga bilar om man jämför mot andra märken.

// Fredrik

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
FART
14 juli 2006 · 14 Inlägg

okajj en annan fråga till har sett olika cosworth motorer som är orginal färgade som röd eller grön är det nått speciellt med dom ?

rwd låter ju bättre på prisklass i längden fast är inte van vid o att köra en bakhjulsdriven bil över 200hk så har mest tankarna fyrhjulsdriven,,  ligger därför mitt i mellan ..

är det dumt o köpa en sån här bil import förlorar man mycket ?

tackar ännu en gång till  /// Emil

Senast redigerat av FART (14 juli 2006)

moffegrev
15 juli 2006 · 228 Inlägg

http://www.fmcs.nu/forum/forumdisplay.php?f=25  där finns det massor med info..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang