Xenon strålkastar problem

Daguru
6 november 2008 · 9 Inlägg

Hej!
Jag har monterat nya xenon strålkastare på min s80 2005, men problemet är det att när man startar dom går dom igång men efter typ 3 sekunder så slocknar dom har kollat hos volvo men dom påstår att dom inte har gjort något liknande och kan inget om sånt!
Det vore jätte snällt ifall nån kan hjälpa mig med detta problem.
mvh shazeb

Senast redigerat av Daguru (6 november 2008)

Audi A6 Avant 3.0 V6 "Lucy" (2002)
Volvo S80 "GP Edition" (2006)
DaAddez Volvofreak
6 november 2008 · 356 Inlägg

Tyvärr så kommer du inte kunna ha orginal xenon lyktor på din bil. Datorerna slår ifrån automatiskt. Vet inge fix för detta..

// Andreas
S40N T5-04
Losgard
6 november 2008 · 1 688 Inlägg

Har du monterat original strålkastare från en S80 med xenon, eller har du köpt en xenon-sats?
Om du köpt en xenon-sats så tror jag att du måste ha en som fixar att vara en del av ett canbus-system.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Daguru
6 november 2008 · 9 Inlägg

Losgard skrev:
Har du monterat original strålkastare från en S80 med xenon, eller har du köpt en xenon-sats?
Om du köpt en xenon-sats så tror jag att du måste ha en som fixar att vara en del av ett canbus-system.

Nej jag har originala xenon strålkastare som jag köpte, men borde det inte bara gå att uppdatera mjukvaran.

Audi A6 Avant 3.0 V6 "Lucy" (2002)
Volvo S80 "GP Edition" (2006)
Losgard
6 november 2008 · 1 688 Inlägg

Daguru skrev:

Losgard skrev:
Har du monterat original strålkastare från en S80 med xenon, eller har du köpt en xenon-sats?
Om du köpt en xenon-sats så tror jag att du måste ha en som fixar att vara en del av ett canbus-system.

Nej jag har originala xenon strålkastare som jag köpte, men borde det inte bara gå att uppdatera mjukvaran.

Borde, ja. Fungerar det så? Vet ej.

Du får helt enkelt leta skillnader i strålkastar-elförsörjningen mellan S80 med standard halogen-lampor och jämföra mot en som har xenon original.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Daguru
6 november 2008 · 9 Inlägg

Losgard skrev:

Daguru skrev:

Losgard skrev:
Har du monterat original strålkastare från en S80 med xenon, eller har du köpt en xenon-sats?
Om du köpt en xenon-sats så tror jag att du måste ha en som fixar att vara en del av ett canbus-system.

Nej jag har originala xenon strålkastare som jag köpte, men borde det inte bara gå att uppdatera mjukvaran.

Borde, ja. Fungerar det så? Vet ej.

Du får helt enkelt leta skillnader i strålkastar-elförsörjningen mellan S80 med standard halogen-lampor och jämföra mot en som har xenon original.

aha men vart kan jag hitta den informationen??

Audi A6 Avant 3.0 V6 "Lucy" (2002)
Volvo S80 "GP Edition" (2006)
Losgard
6 november 2008 · 1 688 Inlägg

Daguru skrev:

Losgard skrev:

Daguru skrev:

Nej jag har originala xenon strålkastare som jag köpte, men borde det inte bara gå att uppdatera mjukvaran.

Borde, ja. Fungerar det så? Vet ej.

Du får helt enkelt leta skillnader i strålkastar-elförsörjningen mellan S80 med standard halogen-lampor och jämföra mot en som har xenon original.

aha men vart kan jag hitta den informationen??

Volvo sitter och trycker på infon, fråga om dom kan skriva ut papper på elsystemet. Du måste dessutom kolla om mjukvaran i styrboxen är densamma på halogen kontra xenon-bilen.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Daguru
6 november 2008 · 9 Inlägg

Losgard skrev:

Daguru skrev:

Losgard skrev:

Borde, ja. Fungerar det så? Vet ej.

Du får helt enkelt leta skillnader i strålkastar-elförsörjningen mellan S80 med standard halogen-lampor och jämföra mot en som har xenon original.

aha men vart kan jag hitta den informationen??

Volvo sitter och trycker på infon, fråga om dom kan skriva ut papper på elsystemet. Du måste dessutom kolla om mjukvaran i styrboxen är densamma på halogen kontra xenon-bilen.

aha ok, faktiskt jag ska testa mjukvaru uppdatera den.
tack så hemskt mycket för hjälpen.

Audi A6 Avant 3.0 V6 "Lucy" (2002)
Volvo S80 "GP Edition" (2006)
kyzen
6 november 2008 · 88 Inlägg

Borde inte funka med bara nya strålkastare, ska ju vara nivågivare osv också. + anna mjukvara, då kanske de ev kan fungera men lät besvärligt..

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10
DaAddez Volvofreak
6 november 2008 · 356 Inlägg

Här kan du läsa lite nyttigt om detta..  Man måste ha lite motstånd osv för att få det att funka..

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=11989

// Andreas
S40N T5-04
DaAddez Volvofreak
6 november 2008 · 356 Inlägg

Tyvärr hjälper det inte med ny mjukvara till detta

// Andreas
S40N T5-04
Daguru
6 november 2008 · 9 Inlägg

DaAddez skrev:
Tyvärr hjälper det inte med ny mjukvara till detta

aha, men måste man inte ha någon slags givare eller något sånt så att bilen känner av xenon strålkastarna för att bilen originalt levererades med vanliga halogen, men xenon ljuset som jag nu har monterat är originala strålkastare

Volvo S80 "GP Edition" (2006)
Audi A6 Avant 3.0 V6 "Lucy" (2002)
DaAddez Volvofreak
6 november 2008 · 356 Inlägg

Nej själva lampna känner inte av om du har givare eller ej.

Om man har en volvo upp till -04 så kan man utan problem montera org xenonlyktor.
Efter detta kom det ett nytt "datanät" i bilarna.  Och man kan inte bytalampor hur som helst..

// Andreas
S40N T5-04
Daguru
6 november 2008 · 9 Inlägg

DaAddez skrev:
Nej själva lampna känner inte av om du har givare eller ej.

Om man har en volvo upp till -04 så kan man utan problem montera org xenonlyktor.
Efter detta kom det ett nytt "datanät" i bilarna.  Och man kan inte bytalampor hur som helst..

aha ja kan förstå det men jag gick igenom tråden som du nyss länkat men... blev bara mer förrvirrad men jag ska skriva ut denna tråd och gå till en mekaniker som jag känner väldig duktig han kanske kan lösa det med denna tråd, om det är ok.

Audi A6 Avant 3.0 V6 "Lucy" (2002)
Volvo S80 "GP Edition" (2006)
DaAddez Volvofreak
6 november 2008 · 356 Inlägg

Ja det är lugnt!

Det finns mkt nyttig info om våra bilar på den sidan så passa på o bli medlem o kika runt lite.. smile

// Andreas
S40N T5-04
Daguru
15 maj 2009 · 9 Inlägg

hej igen! glömde typ att jag hade en tråd uppe smile!!
ville bara säga innan jag stänger tråden att jag har fått igång strålkastarna, antligen!!
så undrar ni hur jag lurat lampvakten är det bara att fråga!
mvh
shazeb

tack för all hjälp!

Volvo S80 "GP Edition" (2006)
Audi A6 Avant 3.0 V6 "Lucy" (2002)
Hamilton
15 maj 2009 · 8 865 Inlägg

Hur löste du det med nivågivarna, eller kör du utan?
Utan givare så lär det bli problem vid besiktning

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang