Cd spelaren sönder kan man lösa det?

mommo89
14 maj 2009 · 67 Inlägg

tja jag har råkat pajja min cd spelare på min s40n och det kostar 4000 att fixa det, sad rätt mycket pengar för en cd spelare lixsom.

någon som vet hur man kan lyssna på musik utan att använda cd typ koppla mp3 till något.
fm sändare har ja hört e kasst , så någon händig som vet nått smile please tell me

Jublub
14 maj 2009 · 187 Inlägg

Du kanju alltid ta och sjunga själv smile

Ford Taunus "Turbo" (1982)
gamlingen
14 maj 2009 · 5 198 Inlägg

jag kör fm sändare,,, duger åt mej,,,eller oxå kan man lyssna på radio

Fellow
14 maj 2009 · 1 581 Inlägg

Skroten?

Frippe_L Gladen Audio
14 maj 2009 · 2 388 Inlägg

og900turbo skrev:
köp en icke orginal sterio ?

På S40N/V50 måste du isf köra den cdn helt utan inkoppling på orginalkablarna då det fuckar ur Can-bus systemet annars och bilen kanske inte startar alls eller ger felkoder, möjligtvis går det att koppla in den på originalkablarna till själva slutsteget/högtalarna.

Gäller förvisso många nya bilar med sånt system där allt är ihopkopplad med varann och "snackar emd varann" för att se o nåt är fel....

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Ghost_Face
14 maj 2009 · 517 Inlägg

Har cd-spelaren aux-ingång kan du köra mp3-spelaren direkt in i stereon. Är det så att du även har kombinerad kassett-spelare går det också att ansluta mp3:n därifrån.

Jag kör med fm-sändare i firmabilen där cd-spelare slutat fungera. Ljudet är väl inte direkt kristall klart, det små brusar och viner lite men har man dassiga original högtalare så tycker jag inte att det spelar någon större roll i en bil...

mommo89
14 maj 2009 · 67 Inlägg

aa ok men jag tänkte bara kolla om någon visste vart man kan hitta en icke orginal spelare på volvo. för att jag ringde och kollade så kostade spelaren 2000 plus montering 2000 så det är mycket pengar men någon som vet vart man kan hitta en sådan stereo eller måste man ha orginal

JoJJ3Wikstrom
14 maj 2009 · 77 Inlägg

fm sändare är väldigt olika från fabrikat!!!
har som hört att dom är kass också men dom har blivigt mkt bättre!
en polare till mig kör med en sådan och det låter helt okej!!

tips när det gäller fmsändare är ju att inte köpa billig skit utan satsa någon krona på dom!

Fellow
15 maj 2009 · 1 581 Inlägg

mommo89 skrev:
aa ok men jag tänkte bara kolla om någon visste vart man kan hitta en icke orginal spelare på volvo. för att jag ringde och kollade så kostade spelaren 2000 plus montering 2000 så det är mycket pengar men någon som vet vart man kan hitta en sådan stereo eller måste man ha orginal

Den är ju skitlätt att byta så fan glöm monteringen från deras sida. Kostar spelaren 2000 kr hos volvo? Utan växlare antar jag.

mommo89
15 maj 2009 · 67 Inlägg

äa precis. men jag har ju den nya s40, då måste man plocka bort hela panelen osv har jag för mig asså

Senast redigerat av mommo89 (15 maj 2009)

T-RÖD Hifi Freak
15 maj 2009 · 462 Inlägg

Det innebär en heldel jobb. Men brädan tror ja inte man måste lyfta. Tror det räcker med mitt panelen. Får du den för 2000kr så är det ju bara o slå till. Och 2000kr för jobbet verkar inte heller så farligt. En sån fin bil som du har är väll värt o lägga 4000kr på. Dom får du tillbaka den dagen du byter bil. För o sälja en sån bil. Med trasig cd-spelare kommer dra ner priset betydligt mer än 4000kr.

Och skulle du ha vägarna förbi Stockholm så kan ja byta åt dig....

Lycka till

/Andreas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang