3706
Sök

Lite problem efter monterat pysventilen

1 253 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Jo monterade min pysventil idag inne i kupèn, hade gjort en snygg platta i plåt som jag satte i mittenpanelen i min T16 men nu kommer problemet: När ventilen är helt stängd så laddar den ändå 0,8 o har jag den helt öppen drygt 0,9 max. O grejen var ju att jag skulle kunna skruva ner trycket om polisen kom och på bes så den laddade original 0,45-0,5. Tog loss o satte en slang mellan turbo o klockan för o kollad GLT men den laddar max 0,5 bar så där är det ju inget fel men märker det att trots ventilen är helt inskruvad så pyser det ut luft när jag laddar så nåt galet är det eller så är det ventilen som är så helt enkelt. En sådanhär ventil är det http://tillbilen.com/?artnr=PYS2%5FCRBAIC01

Lev livet nu innan det är för sent

28 Inlägg
16 maj 2009
hejsan svejsan.. jag hade samma problem på min volvo v70 när jag satte ventilen inne i kupen och spånade som tusan vad det kunde vara för fel. så tillslut kom jag på att det vart för långa slangar så den hjälpte inte till ett dugg. så jag satte den under huven ist och ställde på typ 0,4 bar och det funkar helt perfekt.

1 253 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Tjo! Okej men ventilen borde ju ändå inte släppa ut luften om jag stänger den oavsett om den sitter i motorrummet eller kupèn? Men har tänkt lite då det är 3 utgångar på den där ventilen så kanske det är såhär: Att från turbon drar jag in en slang till kupèn o från kupèn en slang till wg klockan o på så vis blir det ju bara den mittre utgången kvar o då borde det ju funka som tänkt hoppas jag

28 Inlägg
17 maj 2009
hmm du fick ingen instruktions bok med???

jag köpte en på en firma som håller på med pneumatik 1 ingång och en utgång.. sedan satte jag ett t-kors på slangen från turbon till magnetventilen och på korset en kort slang till pysen.. funkar jätte bra.. men du får akta dig från att ställa på för mycket annars kan man få byta turbo eller kanske värre byta motor.

1 253 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Okej jag köpte min beg här. Men iaf så vet jag att jag inte ska ladda mer än 1.1 bar med de modden jag har på bilen. Chip, ic osv. Men ska koppla om det idag o se om min idè funkar tongue

Sök