4341
Sök

Från vilken Bmw kommer dessa blinkers ifrån?

1 585 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Hej jag hade tydligen ett par större blinkers på min Bmw 325i -92 än vad det ska sitta där original. hmm För jag köpte ett par vita blinkers som ska passa på en E36:a men de var mycket mindre. neutral Tänkte därför höra om någon vet vilken Bmw dessa blinkers ska sitta på igentligen? roll
För det blir enklast att beställa ett par vita blinkers som är lika stora som de som satt där nu (original) för annars ser man ett fult skruvhål osv. Antar att detta är något hemma meck, när bilen blev importerad från tyskland. Eftersom de har ju inte skärmblinkers där nere. Så personen som sågat hål i skärmarna har bara tagit blinkers från någon Bmw och skruvat dit. Här kommer en bild på dom. Den översta skärmblinkers är som sakt den som satt på bilen när jag köpte den, och den nedersta är original E36 blinkers.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/659141_zlwo7k.jpg
Senast redigerat av Jolle87 (17 maj 2009)

888 Inlägg
17 maj 2009
E34?

dARKiE
5 031 Inlägg
17 maj 2009
Påminner om äldre bmw E32 7-serie alltså. E34 hade samma modell.

Bild på E32 blinkers
http://pic1.ebid.net/upload_big/2/3/0/1219062181-14790-0.jpg
Senast redigerat av Darkie (17 maj 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Trucker
2 710 Inlägg
17 maj 2009
E34 säger jag oxå wink

Fart missbrukare

1 867 Inlägg
17 maj 2009
Det har något med årsmodeller att göra det där har jag för mig, det kan mycket möjligt vara originalmonterat.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 050 Inlägg
17 maj 2009
Jolle87 skrev:
Hej jag hade tydligen ett par större blinkers på min Bmw 325i -92 än vad det ska sitta där original. hmm För jag köpte ett par vita blinkers som ska passa på en E36:a men de var mycket mindre. neutral Tänkte därför höra om någon vet vilken Bmw dessa blinkers ska sitta på igentligen? roll
För det blir enklast att beställa ett par vita blinkers som är lika stora som de som satt där nu (original) för annars ser man ett fult skruvhål osv. Antar att detta är något hemma meck, när bilen blev importerad från tyskland. Eftersom de har ju inte skärmblinkers där nere. Så personen som sågat hål i skärmarna har bara tagit blinkers från någon Bmw och skruvat dit. Här kommer en bild på dom. Den översta skärmblinkers är som sakt den som satt på bilen när jag köpte den, och den nedersta är original E36 blinkers.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/40033/659141_zlwo7k.jpg

Den övre lite större blinkersen är ifrån en E30. Och den vita undre är till bl,a E36.

Din bil är förmodligen importerad? och då har förra ägaren av misstag gjort hål i skärmen för stora E30 blinkers hmm vilken drullputte big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

1 585 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
E34 är dom inte ifrån iallafall, har 2st original orangea blinkers kvar från min gamla 525:a och dom är mycket mindre. Men kan dom kanske komma från en 7-serie eller nått?tongue

Edit: Sökte lite nu och det står på blinkers man kan köpa tex vita, att de passar på E32,E34,E36 så då kan dom inte komma från en 7-serie. Måste då alltså vara från en E30 eller nått. Men får försöka spackla igen skruvhålet på skärmen eller nått. Vill ju inte ha så jävla stora skärmblinkers på bilen lol

1 585 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
E-30 skrev:
Jolle87 skrev:

Den övre lite större blinkersen är ifrån en E30. Och den vita undre är till bl,a E36.

Din bil är förmodligen importerad? och då har förra ägaren av misstag gjort hål i skärmen för stora E30 blinkers hmm vilken drullputte big_smile

Jaså har dom så stora på E30i?tongue Det kan ju kanske stämma:)  Ja min bil är importerad precis som jag skrev i texten har han som gjort hål för ett par för "stora" skärmblinkers:P Mm det kan man ju lungt säga haha:P

1 050 Inlägg
17 maj 2009
Jolle87 skrev:
E-30 skrev:
Jolle87 skrev:

Jaså har dom så stora på E30i?tongue Det kan ju kanske stämma:)  Ja min bil är importerad precis som jag skrev i texten har han som gjort hål för ett par för "stora" skärmblinkers:P Mm det kan man ju lungt säga haha:P

Man tager vad man haver...big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 maj 2009
Som sagt de hör inte till E34 i alla fall, 34ans är mycket mer "avlånga" om ni förstår hur jag menar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök