Vad var det snabbaste ni har cyklat i.

Saabare Avstängd
15 juli 2006 · 1 106 Inlägg

Hur snabbt har ni cyklat? Min son klarade att cykla i 55 km/h på rak väg men han sa att det var sååå seeegt att kommpa upp till 55 km/h trots att han trampade på max. I nerförsbacke så fick han cykeln upp till 80 km/h men nu tjöt det överallt. Han sa att det var ssseeeeeeeeegt men lite lättare än på rak väg men att det endå var seeegt. Jag vill veta hur snabbt ni har cyklat i km/h.

Livet startar vid 220 km/h
Mafghan
15 juli 2006 · 353 Inlägg

85 km/h. Kan ju inte säga att jag cyklat det, det var nerför en backe, jag trampade inte ens..

Enjoy....
dusty Living in the fastlane
15 juli 2006 · 2 616 Inlägg

jag har hänkat på moppe i 70 kan säga nu efter att jag tycker nog att det var ganska dumt gjort

Tengu1969
15 juli 2006 · 1 396 Inlägg

60 km/h tror jag att mitt rekord var.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Caffe
15 juli 2006 · 1 436 Inlägg

60km/h med en fet cykelkärra som wobblade gärnet. Men som alla andra är jag också dopad, körde i nedkörsbacke med medvind och kärran skjöt på som fan.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Malmoe SSS -12
15 juli 2006 · 3 217 Inlägg

dusty skrev:
jag har hänkat på moppe i 70 kan säga nu efter att jag tycker nog att det var ganska dumt gjort

Det gjorde jag på rullskridskor fast i 80 km/h... Har nog aldrig fått en fotmassage så bra som den!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
15 juli 2006 · 1 903 Inlägg

49,5 km/h i nedförsbacke och skarp sväng big_smile

MVH Fredrik

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
saab mannen saab ägare
15 juli 2006 · 76 Inlägg

jag har virit uppe i ca 40 km/h på raksträcka o ca 75km/h nedförs bake på en grusväg de var då cykeldatorn funkade

en motor utan turbo suger :)
Saab 9-3 2,0T coupé "viggen" "BluePearl" (1998)
Spelis
15 juli 2006 · 1 926 Inlägg

55 km..rejsade med en kompis genom centrum ! och så otriligt puckat var det i brant nerförsbacke, ganska skarp kurva i en tunnel och trotaoar (stavning)...där kom vi gämnsides...såååå puckat..hade kunnat slagit sig ganska rejält. det var mitt på dagen också föresten...kan ju tillläga att efter tunneln var det en bilparkering..tongue

AlvereZ
15 juli 2006 · 787 Inlägg

Damcykel från 60-talet, 2 växlad, max 40 km/h 60 km/h nerföra smile

Arian
15 juli 2006 · 53 Inlägg

En kille på jobbet säger att han åkt fast av polisen för fortkörning 2ggr med cykel. vilket jag ej tror på. men kan det stämma? Finns ju ingen lag som säger att man ska ha hastighetsmätare på cykeln.
Själv har jag cyklat en hel del och oftast så fort jag kunnat men aldrig lyckats åka fast för fortkörning av polisen.!!

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.
Caffe
15 juli 2006 · 1 436 Inlägg

Arian skrev:
Finns ju ingen lag som säger att man ska ha hastighetsmätare på cykeln.

Näpp, men man får fortfarande inte åka för fort. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Martin 9-3 Fisketokig
15 juli 2006 · 2 997 Inlägg

172 km/h.

misstänker dock fel cykeldatorn som man fick genom att samla frosties flingpaket när man var runt 12-13 år.

big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Phaetoon
16 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Jag har snittat 45km/h under 2.5 mils cykling.
Topphastighet på raksträcka är strax över 60km/h, med ett snitt på milen på strax under 60km/h.
Då gäller det att man är två som kan turas om att dra (tempokörning med "vanlig" cykel).
Vet inte vad jag har kommit upp i som mest i nerförsbacke, men det är obehagligt snabbt...

Kanske ska tillägga att jag cyklar en hel del. Det har redan blivit över 200 mil det här året.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Germax
16 juli 2006 · 12 086 Inlägg

72 i backe..  58 plan mark.. fd "tävlingscyklist" haha, när jag va 14-15 år big_smile

jensonnn
16 juli 2006 · 180 Inlägg

ingen aning riktigt men nånnstans runt 70 nånnting i nerförsbacke (samma på inlines big_smile ) o vanligt har de vell rullat på ganska bra så det blir vell kanske 50

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!
precision
16 juli 2006 · 2 652 Inlägg

55 tror jag om jag minns rätt

-PINNEN-
16 juli 2006 · 409 Inlägg

jag har maxat min cykel gjorde la kanske 40-45 haha tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
precision
16 juli 2006 · 2 652 Inlägg

helvete för o sitta i 80 blås på en cykel

krylle83
16 juli 2006 · 27 Inlägg

I nedförsbacke utan motorhjälp är det nästan 70 blås, på grusväg.. (känns som 120 typ, men nu får vi vara ärliga) Sen har jag hankat i 110 efter en Trimmad DT, men det var allt utom angenämt kan jag säga..  Framifrån liknade han och jag nog en fin V formation... Ingen av oss orkade, egentligen=) Ung o dum..

Storleken har betydelse...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang