Hur byter jag växelknopp i en Saab 9000 CS?

Ettehag
22 oktober 2008 · 102 Inlägg

Skulle vara väldigt tacksam om jag fick hjälp med detta, de som försökt vet nog vad jag menar om jag säger att bara ett plasthölje med skinnet följer med när man försöker dra upp den, sedan sitter det en vit cylinderformad plastbit kvar som sitter som berget. Sen är det ju den knappen som dras upp för att få i backen, hur löser man det? finns det speciella knoppar till dessa, eller funkar det med vilken som helst?

Tacksam för alla svar smile

//Ettehag

Senast redigerat av Ettehag (22 oktober 2008)

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg
Ettehag
22 oktober 2008 · 102 Inlägg

Hittar inget där, och det verkar inte heller finnas någon sökmotor på sidan..

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
22 oktober 2008 · 5 650 Inlägg

så vitt jag vet går de bara ha saab orginal på dom lr nån i samma storlek som orginal för den där vita plastbiten som du nämner är backspärren

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Ettehag
22 oktober 2008 · 102 Inlägg

volvo_dude skrev:
så vitt jag vet går de bara ha saab orginal på dom lr nån i samma storlek som orginal för den där vita plastbiten som du nämner är backspärren

Okej, då är det som jag anade då, då finns det inte så mycket annat o göra än att låta den sitta, synd. men tack för ditt svar! smile

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Jesper_Hansen Saab nörd
18 maj 2009 · 4 Inlägg

finns ju knoppar till bilar med backspärr, vet dock ej om dom passar saab 9000

http://www.stylingwebben.se/momoVSK.html

SAAB - med jetplan i generna..
Saab 9000 cse 2.3T "Dumpen" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang