Hej... De är så att jag håller på med kjolpaketsbyte på min calibra... Och det är så at jag får en mellan sidokjolarna o bilen... Skarven är typ 0,5-1cm bred och några centimeter lång.. Vad är bäst att lägga igen den med? I hållbarhet... Och sidokjolarna bör sitta på plats på bilen när dom lackas eller? Eftersom dom limmas fast?
Har sett personer som plastar ihop alla sjärmar för att ta bort skarvar helt och hållet och sen slipar och lackar. Men gör du så så kan du få nyanskillnader i lackan och behöver i prinsip lacka om hela bilen
Låt skarven vara. Det är inget fel med det. Helt naturligt när man köper till kjolar o.dyl. styling till bilar. Jag ger inte mycket för att skarva ihop kjolpaketet med resten av bilen för i 99 fall av 100 så spricker skarven och det blir och se amtörmässigt ut. Ska man lägga igen skarven så ska det göras RIKTIGT. Dvs. INTE endast spackla ihop. Försök få tag på någon som är duktig inom området och som kanske kan hjälpa dig. Har du ingen tidigare erfarenhet.. gör det då INTE själv.
Eftersom de är min bil så är jag rätt så noga med resultatet... Jag vet folk som håller på mycke mid bilar men jag vet inte hur dom är på o montera kjolpaket... Jag tycker de ser amatör gjort ut om jag låter skarven vara eftersom den är så pass stor.. Jag vet att spackel troligen kommer spricka.. därför tänkte jag silicon men jag vet inte om de håller?
Om du är händig kan du ta och bygga ut själva skärmen så den passar perfect och de inte blir nån glipa, med bygga menar jag att du tar glasfiber och bygger ut den.
Om du är händig kan du ta och bygga ut själva skärmen så den passar perfect och de inte blir nån glipa, med bygga menar jag att du tar glasfiber och bygger ut den.
De där lätt rätt så bra men de lär krävas lite glasfiber till de...;P
Kanske inte är det billigaste alternativet ifall skärmen är lackad redan får då måste du lacka själva skärmen igen efteråt för att få det att se snyggt ut. Kanske du kan ändra på fästerna så att skärmen hamnar mer rätt med hjälp av brickor och sånt?
Kanske inte är det billigaste alternativet ifall skärmen är lackad redan får då måste du lacka själva skärmen igen efteråt för att få det att se snyggt ut. Kanske du kan ändra på fästerna så att skärmen hamnar mer rätt med hjälp av brickor och sånt?
Jo men asså de är ju inte hela kjolen som de glipar i mellan=/ Den är typ bara 10cm lång o 0,5-1cm bred... Men jag funderar på distans o spackel... De kommer säkert att spricka men bara man har nått starkt o hårt spackel så borde de gå... Jag lägger upp en bild på min sida under projekt o markerar ut vart springan är...
ah ha,, ja det är plasta eller spackla du har att välja mellen, mer kommer jag inte på ^^
De får nog fan bli spackel... Bara försöka hålla efter de så gott de går... MEn tack för alla svar:P
MvH Micke
Men... missade du mitt inlägg?
Om du spacklar så spricker det.. det kommer bara att se jävligt illa ut = oseriöst. Bygg hellre ut kjol genom att plasta den med samma material som kjolen är gjord utav = seriöst.
Då kan du bygga igen den "stora" sprickan med riktig plast dvs. inte spackel. Du måste då slipa av kanten så att den bli som smalast längst ut genom att falsa (osäker på stavningen där) kanten, det gör man för att det ska hålla bättre. Sedan bygger du upp en ny kant med plasten (som du måste köpa, fråga hos billackerings verkstäder som gör plastreparationer dem har vad du behöver) som är i limform innan den härdar. Bygg på rejält så att du har något att slipa i sen. Du kan inte bygga upp en kant med spackel och sedan tro att det ska hålla för det gör det inte.
Jo men asså de är ju inte hela kjolen som de glipar i mellan=/ Den är typ bara 10cm lång o 0,5-1cm bred... Men jag funderar på distans o spackel... De kommer säkert att spricka men bara man har nått starkt o hårt spackel så borde de gå... Jag lägger upp en bild på min sida under projekt o markerar ut vart springan är...
Det spelar ju ingen roll hur hårt spacklet är.. det spricker ju inte mitt i spacklet utan där spacklet fäster mot karossen eller där spacklet fäster mot kjolen...
Det spelar ju ingen roll hur hårt spacklet är.. det spricker ju inte mitt i spacklet utan där spacklet fäster mot karossen eller där spacklet fäster mot kjolen...
Som sagt så är jag medveten om att de kommer spricka... Men jag är inte så hajj på att plasta... Har aldrig gjort de förr så jag vet inte om jag vågar ge mig på de...