4151
Sök

Vill använda spray till att lacka cykeln.

Avstängd
1 106 Inlägg
16 juli 2006
Trådstartare
Hej!

Jag undrar om det e möjligt att spraya en cykel så att den får Saabs original blå? Vilken typ av Saabs blå tycker ni att jag ska använda? Tacksam för svar. Jag menar att cykeln ska ha samma lack som de andra Saabar har.

Livet startar vid 220 km/h

4 571 Inlägg
16 juli 2006
Varför skulle det inte gå att lacka en cyckel?

Ja det beror väll på vilken färg du vill ha bara att knata in till en lackfirma och be dem blanda till en flaska det bör räcka för en cyckel

Avstängd
1 106 Inlägg
16 juli 2006
Trådstartare
Men kan man köpa enbart 2 sprayburkar på Saab o bara spraya på så att det ser lackat ut?

4 571 Inlägg
16 juli 2006
ja varför inte? sedan kan du köpa lite klarlack å lacka över så ser det nog bra ut

Avstängd
1 106 Inlägg
16 juli 2006
Trådstartare
Bra. Om man köper spray i burk så ingår väl klarlack i en annan burk?

260 Inlägg
16 juli 2006
Saabare skrev:
Bra. Om man köper spray i burk så ingår väl klarlack i en annan burk?

det brukar göra d.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

Avstängd
1 106 Inlägg
16 juli 2006
Trådstartare
Va bra! Cykeln e ju rostig o e i behov av lackning. Cykeln funkar bra men e i behov av lackning så att den ser fin ut igen. Men då blir man tvungen att tvätta cykeln som man tvättar en bil. Te.x polering och rekondning. Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerat av Saabare (16 juli 2006)

180 Inlägg
17 juli 2006
ett tips vid lack är ju att strippa ner hela cykeln till ramen o sätta et spett i gräsmattan o senn sätta ramen på spettet, lätt att hantera om alla saker e borta dessutom så slipper du ju att maskera de saker som inte behöver lackas också får du den lite högre så du ser bättre in i "skrymslen och vrår" och de blir inte lika jobbigt att böja sig hela tiden big_smile
coolt att ha saabs orginal färg på cykeln big_smile big_smile big_smile
har du samma färg på bilen? tongue
Senast redigerat av jensonnn (17 juli 2006)

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Avstängd
1 106 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Den ska bli Viggen/Lightning Blue. Men den e lite ljusare än min Saab som e Cosmic Blue mica. Den ser nästan ut som min Cosmic Blue men lite ljusare än Cosmic Blue. Färgkod 270
Senast redigerat av Saabare (17 juli 2006)

252 Inlägg
17 juli 2006
Tänk på att inte spraya på där det är gängat ( där vevlagret sitter) eller där styrlagret ska sitta.
Kan bli svårt att få dit grejerna sen, har du en aluminium ram så tänk även på att ha en hyfsat stark grundfärg innan du lackar efterssom det kan bli spänningar i ramen som gör att färgen spricker sen...

Got vtec?

Avstängd
1 106 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Det kan ta timmar det. Det ska vara försiktiglackering. Enbart ramen ska lackeras o eventuellt styret lackas också

Sök