9065
Sök

Åtgärda rost på Ford Mondeo -97

11 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Hejhopp.
Jag har en Ford Mondeo 97:a som har massa rost i nerkanten, typ.  Och nere på dörrhörnan. Hur gör man med det? Kan man åtgärda det på något sätt? Och vart vänder man sig? Är det dyrt?
Jag är inte så insatt i det här med bilar och sånt, så jag vore tacksam för hjälp :-)
Kram
A
Senast redigerat av chrizz (17 juli 2006)

2 652 Inlägg
17 juli 2006
de klart bästa om du vill få bilen riktigt fin , är att lackera om hela . men de är ofta jävligt dyrt . men om du inte är så noga går de ju att slipa o lacka i dom ställerna som de kommit rost på

11 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Aha. Har väl inte lust att lackera om hela, känns dyrt :-(... Men vart vänder jag mig om jag bara vill fixa till det då? Kan man göra det själv? Alltså inte jaaag kanske ;-), men nån som e händig å lite insatt? Eller måste man lämna in den på en billackering typ?
Blir det bra och håller det då?

2 652 Inlägg
17 juli 2006
beror på hur seriöst du vill att dom gör de = hur mkt de kommer kosta . kolal med din lackfirma , men kolla även runt på andra firmor de kan skilja mk i pris .

har i stan finns en firma som tar 1500kr för att lacka ett par backspeglar . den på andra sidan gatan tar 600kr så skillnad är de

11 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Aha... Ok, tack så mycker för hjälpen, ska kolla upp...
:-)

2 652 Inlägg
17 juli 2006
smile

Sök