Eftersnack: Ystadcruisingen 9/5-09

Merclone Leg. Spådam
10 maj 2009 · 816 Inlägg

Nå, låt höra hur kvällen avlöpte. Själv tog jag en sväng till sockerbruket, sen några varv i stan innan vi parkerade på Österleden och stod där tills det var dags att åka hemåt, då det blev några varv till. Någon som vet om polisen fick fast killen på moped, han som körde utan hjälm. Snubben möter MC-polisen, polisen vänder och kör upp sidanom. När killen ser polisen verkar det bli kortslutning, för han sular på allt vad han kan för att komma undan.

Körde för övrigt Mercuryn, såg några märkes och årssyskon.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Andreas79
10 maj 2009 · 3 968 Inlägg

Jag hann tyvärr inte med kvällen men jag var och fotograferade
på Sockerbruket efter kl 15.00-16.30 cirka.. bilder kommer inom några
dagar så fort jag har tid över smile

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
bluepoint glad
10 maj 2009 · 67 Inlägg

sjuk kväll! riktigt mkt bilar och folk... sjukt tur med vädert och många burnisar!! tack alla som kom ut och rastade alla flaggskepp. underbart att se!

//Danne
Citroën BX 16 valve "Grand Valve" (1989)
oka-visely
11 maj 2009 · 47 Inlägg

Vilken folkfest det var:P finns inget som e så stort som Ystadcruisingen big_smile
Trevlig kväll big_smile

The__Saint
11 maj 2009 · 560 Inlägg

Blev besviken på årets cruising. inte alls lika mycke bilar och för mycke poliser. dom tog ALLT.. min kusin fick 500 i böter för dom satt för många i bilen. hoppas det blir bättre nästa år. o de jävla rövhålen som körde in camaron.. tur det inte va premiär rundan med min blåe då hade lik bilen fått hämta..!

Johankocken
11 maj 2009 · 529 Inlägg

måste väll va nån som tagit foto där eller filmat ? på cruisingen vore kul o kika isåfall

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
Merclone Leg. Spådam
11 maj 2009 · 816 Inlägg

Mrc30 skrev:
måste väll va nån som tagit foto där eller filmat ? på cruisingen vore kul o kika isåfall

Jo, jag gjorde både och, men som student i tentatider är det svårt att få tiden att räcka till. Återkommer så snart jag kan, men det finns skribenter i tråden som sagt att de ska göra det tidigare.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Tunderbird
11 maj 2009 · 170 Inlägg

Finns bilder på min bilddagbok, Thunderbird heter man där så titta gärna där smile

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
Andreas79
12 maj 2009 · 3 968 Inlägg

Bilderna jag tog (413 stycken) från Köpingebro sockerbruket,
eftermiddagen 9 Maj (i lördags)cruisingfordonen, kommentera  i följande tråd tack: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=133860

Senast redigerat av Andreas79 (12 maj 2009)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
MrJAM
12 maj 2009 · 1 464 Inlägg

The__Saint skrev:
Blev besviken på årets cruising. inte alls lika mycke bilar och för mycke poliser. dom tog ALLT.. min kusin fick 500 i böter för dom satt för många i bilen. hoppas det blir bättre nästa år. o de jävla rövhålen som körde in camaron.. tur det inte va premiär rundan med min blåe då hade lik bilen fått hämta..!

Mycket poliser som tar allt är inte ovanligt. Så var det förra året också. Och förra året igen. Och året dessförinnan. Tyvärr.

Däremot är det konstigt att de inte kan se mellan fingrarna när det gäller en fredlig tillställning och 'oskyldiga' saker som, nummerskyltar, antal per / bil, bälteskrav m.m. Det är ju inte så att en överhängande risk för dödsfall finnes om det är en mer i bilen än tillåtet. Vill inte driva in på fel ämne, men bara för att man inte lyckas omhänderta stenkastare i andra städer eller lösa inbrott i densamma, så behöver de inte låta aggressionen gå ut över bilentusiaster...

Kudos för att de stoppade en hel del gruff på kvällen iallafall.

Men vad är det för historia med Camaron du nämner?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
bluepoint glad
19 maj 2009 · 67 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=83731

här är mina bilder! bättre sent än aldrig! tyvärr är vissa tagna genom en skitig bilruta:/ men komentera gärna bilderna!!!!!!!!

//Danne
Citroën BX 16 valve "Grand Valve" (1989)
The__Saint
20 maj 2009 · 560 Inlägg

MrJAM skrev:

The__Saint skrev:
Blev besviken på årets cruising. inte alls lika mycke bilar och för mycke poliser. dom tog ALLT.. min kusin fick 500 i böter för dom satt för många i bilen. hoppas det blir bättre nästa år. o de jävla rövhålen som körde in camaron.. tur det inte va premiär rundan med min blåe då hade lik bilen fått hämta..!

Mycket poliser som tar allt är inte ovanligt. Så var det förra året också. Och förra året igen. Och året dessförinnan. Tyvärr.

Däremot är det konstigt att de inte kan se mellan fingrarna när det gäller en fredlig tillställning och 'oskyldiga' saker som, nummerskyltar, antal per / bil, bälteskrav m.m. Det är ju inte så att en överhängande risk för dödsfall finnes om det är en mer i bilen än tillåtet. Vill inte driva in på fel ämne, men bara för att man inte lyckas omhänderta stenkastare i andra städer eller lösa inbrott i densamma, så behöver de inte låta aggressionen gå ut över bilentusiaster...

Kudos för att de stoppade en hel del gruff på kvällen iallafall.

Men vad är det för historia med Camaron du nämner?

ja jag tyckte de va kass. och ovanligt lite bilar.. får hoppas på bättre tryck nästa år smile

ja de låg en jänk bakom oss i kön. väldigt nära så tog det stopp ju men han körde in i oss..
han sa att hans motor la av och då försvinner vakumet till bromsen så den blir hård som sten. men va fan han kan ju hålla avstånd om hans bil är så kass..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang