4219
Sök

Nya fälgar till BMW e39 - Problem

2 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Jag har kommit över en uppsättning fälgar för ett bra pris.
Tyvärr passar dessa inte som dom ska på min 525:a.

Dessa har jag köpt

Breyton Vision

Fram 9x19 med 235x35x19 däck
Bak 10x19 med 265x30x19 däck

Första problemet var att jag innan inte hade läst på innan jag köpte.
Det visade sig att bilens navring är på 74 och fälgens på 72,5.
Efter mycket möda har jag fått hjälp av däckfirma att svarva upp fälgens navhål till 74.

Vad jag nu är osäker på är om jag ändå kan ha dessa då det kanske för trångt under skärmarna.
Någon som vet om detta fungerar innan jag lämanr iväg för svarvning. Jag tror ET på flgarna är 20 och det ska det ju vara på e39 också...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
22 maj 2009
#2
72,5 passar till BMW E38.
Det går att göra som du tänker, det gorde jag på en annan bil med Bouget fälgar och därefter passade perfekt. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

FreddeK
22 maj 2009
#3
Yepp ET20 stämmer bra! så det ska nog passa...körde 19på min 6a och det tog inte i någonstanns. Men om du är osäker så kika runt lite hur andra gkort. men gör ingen sänkning förrens du monterat fälgarna och vet hur mycket du ska sänka.

2 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#4
Freddeponken skrev:
Yepp ET20 stämmer bra! så det ska nog passa...körde 19på min 6a och det tog inte i någonstanns. Men om du är osäker så kika runt lite hur andra gkort. men gör ingen sänkning förrens du monterat fälgarna och vet hur mycket du ska sänka.

OK, nä någon sänkning blir det inte. Men jag vill ju inte svarva upp navhålet i fälgen om dom ändå inte får plats sen ändå. Har hört lite olka, dels att 9" breda framfälgar på 19" blir trångt på en e39 samt att 10" breda bak också blir trångt men det verkar ju som om många andra har det så...

73 Inlägg
23 maj 2009
#5
Hej

Rekommenderat fram är 8½x19 tum och bak 9½x19 tum.
Enligt vår egen- och våra utländska grossister erfarenhet fungerar även 9 tum fram och 10 tum bak, men det blir dock trångt, precis som du själv skriver, och du får vara beredd på att valas skärmkanterna. Lycka till med ditt projekt.

Robert
"To think is easy, to act is difficult. To act as one thinks is the most difficult of all."
http://www.infosite.se


Sök