4835
Sök

Problem med Dual View- Win Xp Pro SP3

1 723 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
Har kopplat in lcd teven till datorn och kör med dual view. Problemet är att datorn aldrig känner igen inställningarna!

Är datorn igång och jag slår på teven så ger datorn ifrån sig ljudet "ny maskinvara" men teven visar "ingen signal" på skärmen. Går in på egenskaper och kryssar i "utöka windows till denna skärm" och då fungerar det. Dock så kommer XP ihåg att det finns två skärmar varje gång jag startar datorn (1 primärskärmen och 2 teven), men den vägrar komma ihåg att jag vill köra dual view.

Nästa gång jag startar datorn måste jag återigen göra om samma procedur. Likadant om jag slår av teven när datorn är igång och sen slår på den igen. Det är som att XP har dåligt minne.

Edit:

Kan tillägga att datorn VISST känner igen tevens dual view inställning, om teven är avstängd. Så fort jag slår igång den så försvinner det och måste kryssa i det igen.
Senast redigerat av falloutboy (23 maj 2009)

4 001 Inlägg
23 maj 2009
om du startar datorn med bägge skärmarna igång så kommer den väl ihåg att du har dualview?
iaf. så gör min så, startar jag den med bara en skärm igång så får jag göra som du och starta den andra och sedan välja dualview.

Vet inte om man kan underlätta det med att skapa någon slags profil

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 723 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
jag provade att starta med allt igång. men den vill ändå inte spara dual view inställningen. Läste på ett annat forum att det var problem då man köra primärskärmen via vga och teven via hdmi som jag gör nu.

förra primärskärmen körde jag via dvi du fungerade dual view klockrent. men nu finns det bara vga ingång på min skärm.

Sök