6428
Sök

Volvo CD växlare SC-901 hur spelar man brända skivor ?

Adder
972 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Någon som vet vilka cd skivor som fungerar till volvos orginal cd växlare SC-901 ?

Är det något speciellt märke eller ska man bränna dem på något speciellt sätt ?

Om de funkar för er vad har ni för märke på skivorna och vilket program bränner ni i ?

Lösningen var Sonys CD-R skivor, då var de inga konstigeter.
Senast redigerat av Adder (24 maj 2009)

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
13 september 2008
Köp billiga skivor å bränn sakta så funkar det för det mesta

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Mästare
2 947 Inlägg
13 september 2008
Nero är ett fin fint och bra program! big_smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

...!!!???
257 Inlägg
13 september 2008
Jag använder CDBurnerXP, ett riktigt bra program till både XP och Vista, dessutom på svenska!

Sedan som JaggaChafen sa, bränn sakta och inte som data/mp3 skiva.
Gissar att växlaren bara tar "vanliga" 80 minuters CDs.

Adder
972 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Okey men ska testa lite så ser vi. Nu ha jag fått lite tips iallafall. Tack!

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Lyfter lite här.. Ska köpa ny huvudenhet men blir senare i år alt till nästa säsong så skulle vara nice att få igång denna.

Kör jag en köpt skiva så funkar de klockrent, hoppar igång direkt och byter spår direkt. Men så fort den är bränd så segar de. Det tar tid innan den "hittar" spåret men när den gör de spelar den men byter man eller stänger av och sätter på så måste den söka ett tag.

Någon som har tips på hur jag ska bränna för att undvika detta ?

Har testat olika märken av CD-R skivor, olika program samt olika hastigheter men gör ingen skillnad. Någon som har ett vinnande koncept på kombination skiva program och hastighet ? Vad är skillnaden på en privatbränd vs fabriksbränd skiva ? De finns inget program imiterar en fabriksbränd skiva eller hur man ska säga?
Senast redigerat av Adder (24 april 2009)

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 april 2009
Adder skrev:
Lyfter lite här.. Ska köpa ny huvudenhet men blir senare i år alt till nästa säsong så skulle vara nice att få igång denna.

Kör jag en köpt skiva så funkar de klockrent, hoppar igång direkt och byter spår direkt. Men så fort den är bränd så segar de. Det tar tid innan den "hittar" spåret men när den gör de spelar den men byter man eller stänger av och sätter på så måste den söka ett tag.

Har testat olika märken av CD-R skivor, olika program samt olika hastigheter men gör ingen skillnad. Någon som har ett vinnande koncept på kombination skiva program och hastighet ? Vad är skillnaden på en privatbränd vs fabriksbränd skiva ?

En sak bara, du bränner skivor men en fabrik *pressar* skivor wink

Bränner du som audio-cd och stänger skivan ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Adder
972 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Adder skrev:

Har testat olika märken av CD-R skivor, olika program samt olika hastigheter men gör ingen skillnad. Någon som har ett vinnande koncept på kombination skiva program och hastighet ? Vad är skillnaden på en privatbränd vs fabriksbränd skiva ?

En sak bara, du bränner skivor men en fabrik *pressar* skivor wink

Bränner du som audio-cd och stänger skivan ??

De är ju fortfarande ett gitter sen hur man gör har väl ingen betydelse, eller ? Gittret pressas på av fabriken medans jag har en fördig skiva med gitter jag jag bränner spår i.

Skapar en ljud skiva dvs får i ca 20 låtar och stänger den men ändå tuggar den ett tag innan den hoppar igång.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Hitta en lösning på problemet. Sonys CD-R skivor var nemas problemas. Brännde i full speed och de fungera utmärkt.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök