4217
Sök

Volvo 744 GL Baklysen

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
#1
Hejsan, Tänkte be om råd om hur jag får fina rena baklysen, För dom är solbelkta och jag vill absolut inte ha det så,

Lämna gärna tips om vilka medel jag kan använda smile


Lämna gärna exakt beskrivning på det enklaste och billigaste sätter jag kan göra.
Mvh
https://www1.garaget.org/archive/40/39050/133017/133017-1320244.jpg
Senast redigerat av _JLarsson (25 maj 2009)

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

908 Inlägg
25 maj 2009
#2
klarlack

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
#3
OKej .Äre det bara och ha på och sen torka av? eller måste man göra på något speciellt sett?

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
#5
Hm okej, vet inte rikigt hur man våtslipar? vad för typ av sandpapper?

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Egen företagare
864 Inlägg
25 maj 2009
#6
Det är en viss typ av sandpapper som man slipar på med vatten, slipar du så kan du klarlacka sen.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
#7
Okej, Måste jag ta bort lycktorna ifrån bilen? vad heter sandpapper och försvinner inte färgen om man gör det? och hur gör man med klarlacken? ursäkta frågorna ,smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

205 Inlägg
25 maj 2009
#8
Ta lös dom är väl att rekommendera, inga större ingrepp ju.
Våtslippapper heter det, ta ett fint papper.
Klarlack finns på sprayburk, bara läsa instruktionerna på burken.

Lycka till! smile

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
#9
Nej precis:) Okej tack så mycket för svaret big_smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)


Sök