3859
Sök

tona backljus

259 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
Tjena jag har tonat mina backljus och bak blinkers svarta. Och nu ser man typ inte när jag sätter på blinkersen eller lägger i backen. Finns det lampor som lyser bättre som klarar lysa igenom toningen eller vad ska man göra???

9 108 Inlägg
18 juli 2006
Det är inte lag på backljus så det är lugnt. Blinkersen är det värre med.. Skaffa andra blinkers-glas till besiktning är mitt råd..

BMW Power
2 362 Inlägg
18 juli 2006
Ehm, om jag minns rätt så får man inte ens spraytona baklysena i huvudtaget? hmm har själv råkat ut för ett tag sen att en bil (inte min) inte gick igenom besiktning med tanke på att baklysena var spraytonade.

BMW, bogsering med wire :/

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
18 juli 2006
så länge du har en E-märkt refex och broms, blinkers och färdljus lyser i rätt färg så är det ok med tonade bakljus... ett tips klistra fast en e-märkt liten refex nedanför varje baklykta så är det ok.

259 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
sir_daniel skrev:
så länge du har en E-märkt refex och broms, blinkers och färdljus lyser i rätt färg så är det ok med tonade bakljus... ett tips klistra fast en e-märkt liten refex nedanför varje baklykta så är det ok.

Vad menar du med e märkt reflex?

hater
656 Inlägg
18 juli 2006
Yepp stämmer bra det med att det är olagligt att spraytona baklysena. Kommer aldrig gå igenom besiktningen och får grisarna(polisen) tag på dig så blir det sannolikt böter(om de nu märker det). Har själv varit med om det så det är lätt o va efterklok. Men annars e d snyggt ju.

Ha d!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Sök