11286
Sök

Ljud bygge i Volvo 142 lite hjälp och tips.

2 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Haj på er alla smile Jag har hållt på dom senaste dagarna med ett ljudbygge i min Volvo 142 Där jag dragit helt nytt kabel system och monterat 4st MTX thunder 5.25 högtalare, Två framdörren och två i hatthyllan i en massiv spånskiva. Högtalarna är kopplad till en Pioneer DEH-P3100UB. Nu till min första fråga Dom främre högtalarna monterade jag med sladdarna som hängde med själva högtalarna men dom bakre montera jag med en bra mycket tjockare högtalare sladd Blir de någon skillnad, sämre? Nu till fråga två, jag ska nu köpa mej en bas har jag tänkt även den MTX till den behöver jag ett slutsteg ska jag även koppla dom andra 4 högtalarna till slutsteget eller klarar dom sig bra på stereon? MVH Bryngelsson

2 914 Inlägg
24 maj 2009
nja alltså ang. det du koppla in dom kablarna som hängde med högtalarna fram funkar mycket bra bara det inte är så spec. långa och du inte ska driva dom med ett monstersteg.
och det du undra om det är bra att ha steg till högtalarna osv. det är en fördel. absolut inget krav. du får en annan ljudbild med steg (löns inte om du inte har höga krav. (du spelar ju mycket ner rent osv i dom högre db).
beror alltså på dina krav smile
det jag råder dig är att inte tjollra med småsummor för kablar. (om du inte har svårt ekonomiskt)

vad du ska ha för steg till basen beror på vad det är för bas tongue
då behöver du minst 5 kanaler (ett steg till framsystem och ett steg till bas eller ett 5 kanaligt).

2 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Tack big_smile Jag köpte en bas idag en tio tums alpine bas redo för 1500 watt vad rekomenderas för slutsteg till den?

2 914 Inlägg
26 maj 2009
vad heter basen?
en sådan -> http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&am … roduct=298 ??
och vad har du för budget?

Sök