Bra, Billig, Snygg bil för en 18åring?

Frayze
26 maj 2009 · 727 Inlägg

en bil med max 100hk (så ni slipper köra ihjäl er eller någon annan med er enorma kunskap och erfarenhet om trafiken) och som är lättskruvad,(ni har inte mycket pengar att repa för) och ser ut som en julgran (så ni slipper biltema styla den själv, extrakostnader!) samt har plats för så många som möjligt.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Moparboy440
26 maj 2009 · 4 682 Inlägg

Crozzfire skrev:
Njae till Amrikanska bilar, bara design! Törstiga och dålig kvalitet och plastigaste plasten som finns! Jänkare skall vara årsmodell 1968 och äldre...

suck roll , du kan ju inte dra alla bilar över samma streck .

Senast redigerat av Moparboy440 (26 maj 2009)

Sluskk
26 maj 2009 · 778 Inlägg

volvo 850glt min första bil 3månader sen på taket lol

Rquired Allmänt envis
26 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Moparboy440 skrev:

Rquired skrev:
Så du menar att Amerikanarna är kända för att bygga snåla bilar? Bara för att det finns ett par exempel på snåla bilar så betyder inte det att alla de hundratals V8 modeller som tar 2 liter milen kan bort rationaliseras.

Amerikanarna  har rent generellt alltid byggt törstiga bilar, de undantag som finns är väldigt få.

Jag skrev heller heller aldrig att BARA amerikanarna bygger törstiga bilar, men att säga att Nissan eller Toyota gör törstiga bilar är lite snett eftersom de gör så många små smidiga bilar. Kollar du snittet på förbrukningen på Toyota/Nissan och Chevrolet/Ford (inte EU ford)/dodge modeller så ser du.

Stel axel påverkar inte förbrukningen, det har jag heller aldrig påstått. Men de biltyp jag beskrev har ofta stel bakaxel. Och det är ett rätt bra exempel på att de amerikanska bilarna ofta håller sig med rätt low-tech teknik i både chassi och motor.

Herre gud vad du tar åt dig, du kan väl knappast neka till att amerikanarna i snitt drar mycket soppa?

nej jänkare e inte kända för att bygga snåla bilar, men dom byggde/bygger oxå  snåla bilar.
nånting som dom allra flesta väljer att ignorera. sen att det skulle bero på gammal teknik att jänkarna drar mycket bränsle e ju helt fel, jänkarna har uppfunnit/ varit först med det allra mesta inom bilvärden.
nej det beror helt enkelt på : mer effekt= högre förbrukning.
men ändå ser man inte att nån snackar om att skyline,supra m.m drar mycket bränsle roll .
sen så har ja aldrig sagt att nissan/toyota gör törstiga bilar. men det finns törstiga japanska bilar likasom det finns snåla amerikanska bilar.
jänkarnas s.k "low-tech" teknik e den teknik som fungerar bäst, så varför inte använda sig av den?

och bara för att jag orkar svara utförligt på dina inlägg betyder inte att jag tar åt mig.

Har aldrig nekat till att de byggt eller är kapabla till att bygga snåla bilar, det finns en hel del kompentens i det landet när det gäller att bygga bilar. Men det är inte de modellerna som säljer (även om det är på väg att ändras) och de snåla modellerna är än så länge i klar minoritet.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
wrcjohn
26 maj 2009 · 71 Inlägg

nissan cherry 86a

Martin81
27 maj 2009 · 1 232 Inlägg

här har du en volvo annars den e till salu.

MrL Med lem
27 maj 2009 · 624 Inlägg

Opel Kadett GSI. Dom är coola och går bra lol

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se
Fast_Forward_Camaro
28 maj 2009 · 44 Inlägg

Kanske har sagts tidigare, men varför inte en skattebefriad?
Dvs. en som är 30 år eller äldre!

Senast redigerat av Fast_Forward_Camaro (28 maj 2009)

Chevrolet Caprice Coupe -78
"That beats anything I ever helt, felt or smelt."
Niotusen
28 maj 2009 · 272 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Jag hade satsat på en lite gti/gte bil, t.ex. Renault 5 GTE, Peugeot 205 GTI, VW Golf GTI.

De går snålt om man vill, låg skatt, och en rimlig försäkring. Samt att de kan vara förbannat roliga smile

Här har vi en smart grabb, lyssna på honom!
även om 740/240 är "rätthjulsdrivna" så är det inte så kul att ratta runt ett hangarskepp i längden.

Peugeot 205 gti, Peugeot 106, VW golf gti(ettan eller tvåan) är mina tips, renaulten är så svår att få tag på!

Sierra-döbel
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
TMW-Performance Avstängd
28 maj 2009 · 914 Inlägg

epapower skrev:

bmx skrev:
bra,billig och snygg är inte en 740:i iaf!!!!!

saab 900/9000/9-3 kanske
mazda rx7(gammla)

ok, och vilka erfarenheter grundar du dina åsikter på då?
Snygg?, OK, de är en personlig åsikt..

Men bra och billig där har du verkligen fel i när du säger att 740 inte är..
Den är väldigt driftsäker och hållbar och billiga att handla..så va menar du?

900/9000/9-3 skulle de va bra och billiga då?

kan hålla med om att 9-3 an är snyggare än 740 men mer än så vetifasen..

Du k inte jämnföra en 9-3 och en 740, för isf vet du inte vad en 9-3a är.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
ozzy ★★★★★
28 maj 2009 · 455 Inlägg

skulle inte köpa en saab 9-3 för 20.000:- (de beloppet TS sa det rörde sej om)
jag hade hellre köpt en lågmilare i fint skick 9000 2,3t eller en saab 900t i stället i fint skick.

Rquired Allmänt envis
29 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Fast_Forward_Camaro skrev:
Kanske har sagts tidigare, men varför inte en skattebefriad?
Dvs. en som är 30 år eller äldre!

Det kan vara rätt så bra att ha en bil som är säker som 18-åring, en 30 år gammal bil härstammar från en tid då säkerheten var rätt så obefintlig...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang