3451
Sök

Golf GTI 16v -87 hackar riktigt mycke

7 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Tjenare!

Jag har nyligen inhandlat mig en Golf GTI 16v av årsmodell 1987.
Den gick bra dom första dagarna efter den nya lackeringen men nu till problemet.
När jag gasar så är det som att den håller på att dö, den börjar hacka RIKTIGT rejält, trodde först det var tändstiften för att en av tändhattarna satt löst men vi har bytt tändstift och varit ut och provat men de var fortfarande samma fel...

Kan någon ge mig tips om vad det kan vara för något och vad jag ska göra för att fixa det!

PS: Jag är inte speciellt duktig på bilar därför jag frågar er!

MVH:Joakim

4 586 Inlägg
20 april 2009
mät upp tändkablarna byt ifall dom är dårliga,

många skiter i att byta kablarna för dom är så dyra så kan säkert vara dom som är dårliga

7 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Okej, ja ska kolla det, men dom såg riktigt fräscha ut så jag kollade på dom! Men kan provmäta och se hur dom är!

4 586 Inlägg
20 april 2009
säg till ifall det inte hjälpter har haft 3st golf 2 varav 2st gti så har letat diverse fel på dom

3 Inlägg
22 april 2009
Jag har samma bekymmer... den hackar även när man ligger på jämn gas o kommer till en uppförsbacke.
Jag funderar på ifall det kan vara soppa filtret som börjar bli dåligt eller ifall den tar in luft via förgasar anslutningen.
Jag har tittat på tändstiften o tändkablarna o dom ser bra ut, har även testat att vrida på tändningen men det hjälper inte!

4 586 Inlägg
31 maj 2009
Rejvan skrev:
Jag har samma bekymmer... den hackar även när man ligger på jämn gas o kommer till en uppförsbacke.
Jag funderar på ifall det kan vara soppa filtret som börjar bli dåligt eller ifall den tar in luft via förgasar anslutningen.
Jag har tittat på tändstiften o tändkablarna o dom ser bra ut, har även testat att vrida på tändningen men det hjälper inte!

vad är det för motor i din?

driftsättare
169 Inlägg
31 maj 2009
fördelarlock och rotor byt dem så är du en bit på väg att förmodligen hitta felet

Sök