11294
Sök

Hur ska jag koppla en kondensator?

496 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Hej, Ingen aning vad kondensatorn ska sitta?, har köpt en men nu behöver jag lite hjälp tongue 1,5 Farad iaf. men hur ska minus kopplas? till Karossen? eller hjälp helt enkelt !

16 197 Inlägg
31 maj 2009
har du ens behov av den??   va har du för steg å bilen å hur nytt e ditt batteri??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

496 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Hej, jag har infinity slusteg, ett stort jäkla ett med 12".. men jag märker att jag tappar ström typ.. spelar så jävla högt alltid så dör den oftast, haft detta innan....den spelar typ ibland nu,, " typ när den får tillräckligt med ström" så gör den några dunk dunk..och tystnar..sedan efter ett tag igen..beror p ådetta antaligen? batteriet är köpt för 3-4månader sedan, samt att det har kommit svavel på ena kanten.
Senast redigerat av haggen90 (31 maj 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 maj 2009
Du måste (kanske i alla fall) laddaupp den med hjälp av ett motstånd.

Men sen är det bara

Kaross ---> Kondensator---->Steg

Batteri----->Kondensator----->Steg

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Dieselpower!
534 Inlägg
31 maj 2009
haggen90 skrev:
Hej, jag har infinity slusteg, ett stort jäkla ett med 12".. men jag märker att jag tappar ström typ.. spelar så jävla högt alltid så dör den oftast, haft detta innan....den spelar typ ibland nu,, " typ när den får tillräckligt med ström" så gör den några dunk dunk..och tystnar..sedan efter ett tag igen..beror p ådetta antaligen? batteriet är köpt för 3-4månader sedan, samt att det har kommit svavel på ena kanten.

Då kommer inte en kondensator göra någon nytta, köp dig en starkare batteri eller ett till!
Eller, så kanske du behöver se över kablarna, kolla så allt är ordentligt fastsatt och bra jord etc!
VIKTIGT med lika stor kabel mellan batteri och kaross som mellan slutsteg och kaross!

2 665 Inlägg
31 maj 2009
Om du trycker dit kondingen ska den sitta så nära steget som möjligt. Så korta kablar som möjligt.

Men det låter som du har andra problem!!
Senast redigerat av Rickard-v (31 maj 2009)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
1 juni 2009
Absolutjonas skrev:
haggen90 skrev:

Då kommer inte en kondensator göra någon nytta, köp dig en starkare batteri eller ett till!
Eller, så kanske du behöver se över kablarna, kolla så allt är ordentligt fastsatt och bra jord etc!
VIKTIGT med lika stor kabel mellan batteri och kaross som mellan slutsteg och kaross!

Håller med här.. Du behöver INTE en kondensator.. Se över den befintliga strömförsörjningen
innan du slänger dit en kondning som inte kommer hjälpa nämnvärt..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök