10022
Sök

Någon som kan klä med med vinyl?

Hifi Freak
462 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Hej har en ombyggd instrumentbräda till min Volvo V70R -98

Undrar om det finns någon här eller någon som vet om någon som kan klä min instrumentbräda med vinyl för en bra peng.

Tack på Förhand.

Bilder på brädan fins i min projekttråd sidan 5.  http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 65&p=5

Mvh Andreas

ljudfantast
1 372 Inlägg
29 maj 2009
att klä med vinyl är inte speciellt svårt.

Det du behöver är ett lättarbetat lim som 3M fastbond 30 och bra kvalitetsvinyl från tex topntrim. Processen är rätt enkel. Limmet appliceras på båda underlagen alltså ett lager på hela brädan och ett lager på hela vinylbiten. Du låter det torka över natten och dagen efter börjar du i en del av brädan och jobbar dig till andra sidan genom att värma vinyl och bräda lite med värmepistol medan du trycker fast vinylen.

Jag gjorde detta med mina dörrsidor. Jag använde casco super 9 (kan köpas på clas ohlson) och vinyl från biltema (70 X 140 ). Jag hade inga direkta krav eftersom det var nedre delen av dörren och behövde inte se perfekt ut men jag vet att tekniken fungerar alldeles ypperligt. Det finns tom en klistrad tråd om detta. Du borde verkligen prova att göra detta själv smile det är kul

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
29 maj 2009
skillnad är om det är former (vilket en bräda har) och dörrsidor som inte har jättestora former.

1. bra lim fastbond30 är kanon!
2. bra vinyl, superstretch från topntrim (som även säljer limmet)

finns en guide här på forumet hur man klär.
vill du ha någon som gör det åt dig kontakta jensclaudius på forumet (han bor i sthlm trakten) som även är den som skrev guiden.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
1 juni 2009
ja gör det om du kör hit:D det är dock svinlätt smile

Sök