4595
Sök

Frågor rörande Betalning till bank utomlands

LillNaisarn
1 juni 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder.

Så sitter jag i tankarna och funderar på att beställa några bildelar från Staterna och säljaren vill inte ta emot betalning på något annat sätt än att man betalar pengar direkt till hans bank.

Min fråga är : Vad har man för säkerhet om man skulle betala ? Då det gäller nästan 2000$ Så är det klart att man inte vill bli blåst,även om det är ett företag. Tycker det konstigaste var att han inte ville godta Paypal som betalning iom att det var "international order".

Svar uppskattas .

224 Inlägg
1 juni 2009
LillNaisarn skrev:
Som rubriken lyder.

Så sitter jag i tankarna och funderar på att beställa några bildelar från Staterna och säljaren vill inte ta emot betalning på något annat sätt än att man betalar pengar direkt till hans bank.

Min fråga är : Vad har man för säkerhet om man skulle betala ? Då det gäller nästan 2000$ Så är det klart att man inte vill bli blåst,även om det är ett företag. Tycker det konstigaste var att han inte ville godta Paypal som betalning iom att det var "international order".

Svar uppskattas .

Skicka för tusen talibaner inte över pengarna till ett privat konto i ett annat land.
Tycker det verkar riktigt lurigt att han inte accepterar paypal eller andra betalningssätt.

Har nog beställt ca 15-20ggr från "over there" och det har alltid betalts via paypal.

Hur pass seriöst är företaget? Är det ett välkänt företag?

Ge fan i TexasBoB!

LillNaisarn
2 juni 2009
Trådstartare
Mitsubishi3000GT skrev:
[
Skicka för tusen talibaner inte över pengarna till ett privat konto i ett annat land.
Tycker det verkar riktigt lurigt att han inte accepterar paypal eller andra betalningssätt.

Har nog beställt ca 15-20ggr från "over there" och det har alltid betalts via paypal.

Hur pass seriöst är företaget? Är det ett välkänt företag?

Då jag pratade lite mera med säljaren så visade det sig att det var företags kontot.
Men han kunde inte heller förklara varför han ej kunde acceptera paypal enda svaret var "Because its internation order we can only accept wire transfer".

Ja företaget är väll hyffsat känt, vet dock inte hur det är i sverige. Företagets hemsida är iaf www.raceonusa.com , då man även gjorde frågan till ägaren om man har någon försäkring som helst om man skulle betala fick man enbart svaret "we are a legit company we dont scam people".

Tror det blir att prata med min kompis och se om hans farbror som bor i staterna kan annars ta hem det åt en så man kan använda sig av paypal. för att punga ut X antal tusen $ utan några försäkringar känns inte ut så motiverande, försökte igår förjäves kolla på bankens hemsida om kontaktinfo/försäkring men hittade inget.

Sök