2792
Sök

Saab 9-3 - Får inte nya ic:n på plats

52 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder har jag lite problem med nya IC:n köpt från Streetgear som ska vara bolt on tydligen. Saaben är en 01:a.

IC:n tar emot det lilla kärlet (vad det nu är till för?) på höger ovansida och i underkant på rören. Jag har sett många bilder på andra som monterat och förstår inte varför det krånglar för mig tongue

Har bilder på hur problemet ser ut på min sida!

Tacksam för lite hjälp! smile
Senast redigerat av Dojjen (31 maj 2009)

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
1 juni 2009
Det är kondensorn (har jag för mig tongue ) till AC-anläggningen som ICn tar i.
Går det att flytta upp behållaren så att du får dit ICn ?

/Påsen

PÅSEN RACING

52 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
påsen skrev:

/Påsen

Okej jag och pappa trodde den hade med bromssystemet att göra eftersom anslutningarna är som oböjbara metallrör men du kan säkert ha rätt då smile

Behållaren är svår att flytta eftersom metallrören till den är fasta och som sagt inte går att böja..
Men förstår inte hur alla andra kan ha fått plats, vad skiljer min mot alla andra? Har kollat runt på bilder.

686 Inlägg
1 juni 2009
Dojjen skrev:
påsen skrev:

/Påsen

Okej jag och pappa trodde den hade med bromssystemet att göra eftersom anslutningarna är som oböjbara metallrör men du kan säkert ha rätt då smile

Behållaren är svår att flytta eftersom metallrören till den är fasta och som sagt inte går att böja..
Men förstår inte hur alla andra kan ha fått plats, vad skiljer min mot alla andra? Har kollat runt på bilder.

Nej nej, den har inget med bromsarna att göra.
Det är ett torkfilter/kondensor eller liknande till AC-systemet.

Tror att många andra har flyttat upp den på något vis, alternativt plockat bort allt som har med ACn att göra.
Men det är ju lite dumt att göra ifall den funkar som den ska.

/Påsen
Senast redigerat av påsen (1 juni 2009)

PÅSEN RACING

52 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Okej men det är bra att veta då.

Aa flytta upp den skulle ju vara det enda alternativet för mig men hur vet jag fasen inte. Borde höra med någon som har monterat en likadan ic.

686 Inlägg
1 juni 2009
Passar slangarna till tryckrören som dem ska när ICn sitter lite lägre sådär? Om dem gör det så skulle det ju kunna gå att limma fast en gummibit uppe på ICn så att inte den skaver mot behållaren och sedan lägga något mellanlägg mellan IC och fäste och en längre skruv så man kan fästa den där.
Men för att göra detta så krävs det givetvis att slangen passar som den ska på den sidan när ICn sitter så långt upp som den kan för tillfället.

Ja det allra bästa va ju om någon här som monterat en likadan IC kunde skriva hur dem gjort smile

/påsen

PÅSEN RACING

52 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Jo hyfsat sitter allt tryckrören i det läget, det är det som är konstigt.. Men jag får inte in ic:n ända in mot fronten som den ska riktigt eftersom den tar i både uppe och i nedre kant. Men har mätt med vattenpass och den är i princip vågrät så skulle funka att göra som du säger bara man får in den ordentligt faktiskt smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 juni 2009
Dojjen skrev:
Jag har sett många bilder på andra som monterat

fråga dem hur de gjort...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

52 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Nu har jag äntligen fått den på plats efter modifieringar!

686 Inlägg
1 juni 2009
Hur gjorde du?

/Påsen

PÅSEN RACING

52 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Jag fick knacka in den lite i vänstra hörnet i underkant för att den skulle gå emellan. Efter det gick det precis att pressa in den så den sitter rätt bra fast tight så den hoppar ingenstans.. Sedan fick jag sätta bussningen på höger sida ovanför fästet på ic:n istället som du sa.

Saaboholic
3 129 Inlägg
2 juni 2009
Köper man grejerna från EXD slipper man sånt tjaffs wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

52 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
hedley skrev:
Köper man grejerna från EXD slipper man sånt tjaffs wink

Möjligt du tongue

Sök