7333
Sök

Hjälp angående min Volvo 740 GLT -90

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juni 2009
påsen skrev:
Byt BTR (Bränsletrycksregulator), gör en redig service på den.
Byt avgassystem till ett 2" med en eller 2 dämpare.
Om den fortfarande drar alldeles för mycket soppa så byt lambdasond, den kan vara kass/dålig även om det inte lyser en liten lampa i instrumentpanelen.

OM den fortfarande drar mycket soppa efter det så kan förra ägaren fått för sig att byta till större spridare, vilket inte hjälper på en sugmotor så länge det inte är bytt till vassare kammar osv. i den.

/påsen

2 tum? är du inte riktigt klok? det är ju 2,25 original
det är ju dumt att byta till mindre än original

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

MoffeGreven
1 juni 2009
Kolla så att det inte är fel på lambdasonden, på farsans 16v så drog den cirka 3-3.5l/milen då böt han lambdan och sen funkade den! smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 juni 2009
MoffeGreven skrev:
Kolla så att det inte är fel på lambdasonden, på farsans 16v så drog den cirka 3-3.5l/milen då böt han lambdan och sen funkade den! smile

Bilen gick ju dåligt när den var kall också, då jobbar inte lambdasonden. Jag tror att det antingen sitter fel spridare på eller fel BTR eftersom fötta ägaren sa att han ställt upp bränslemängden.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 486 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Luftmassemätare? Kan det ha något med allt att göra? Hur mkt kostar det att byta lambdasond?

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

MoffeGreven
2 juni 2009
volvo_b23a_racing skrev:
Luftmassemätare? Kan det ha något med allt att göra? Hur mkt kostar det att byta lambdasond?

Du kan kolla LMM:en genom att dra ut kontakten, går den jämnt o fint då så äre den som e trasig!

Lambdasonden går på runt 1000-1500kr skulle ja tippa på. smile

1 335 Inlägg
2 juni 2009
Kollat styrrelät till spridarna. sitter vid höger stötdämpartorn under huven. (svart, större än ett vanligt ljusrelä)

MoffeGreven
2 juni 2009
NITROUS skrev:
MoffeGreven skrev:

Bilen gick ju dåligt när den var kall också, då jobbar inte lambdasonden. Jag tror att det antingen sitter fel spridare på eller fel BTR eftersom fötta ägaren sa att han ställt upp bränslemängden.

När fars Lambda hade farit så hörde man att den fick alldeles för mycket soppa även när den var kall. smile

1 486 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
MoffeGreven skrev:
NITROUS skrev:
MoffeGreven skrev:

När fars Lambda hade farit så hörde man att den fick alldeles för mycket soppa även när den var kall. smile

Just samma symptom som med min!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Sök