1811
Sök

Laga expansionskärl av plast!

Herr
1 722 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Hallå...

Råkade sitta sönder mitt expansionskärl till kylarn, satt o tänkte hur jag skulle kunna lösa det..
Sen kom jag o tänka på varmluftpistol? fungerar det tro? smälta ihop plasten lite lätt? kan jag glömma det eller va tror ni?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 juni 2009
Tror inte på värmepistolen men jag tycker det kan vara värt att ge lödkolven en chans, men vänta på fler råd och tipps, så du inte provar första bästa. Men värmepistolen tror jag inte på.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

yrkeschaufför
709 Inlägg
3 juni 2009
lödkolven är hygglig .. annars finns det ett specielt gummi spackel som är elastiskt .. jag vet inte namnet men skulle tro att biltema säljer det ..  det tror jag faktiskt är bättre än lödkloven
lycka till

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Supraman
2 300 Inlägg
3 juni 2009
du kan nog ta och köra glasfiberspackel

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

yrkeschaufför
709 Inlägg
3 juni 2009
Stefan Varberg skrev:
du kan nog ta och köra glasfiberspackel

nja!  jag tror inte det håller.. för expansions kärlet är gjort av ganska fet plast .. jag tror det kommer att lossna biter.. men det är bara min tanke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

"Glidare"
254 Inlägg
4 juni 2009
Måste väll finnas något nytt liggandes på skroten för några enstaka kronor? Eller om du kan ta från någon annan bil som har ungefär samma dimensioner, skulle inte hålla på att försöka göra det tätt, med risk att det spricker igen då det blir lite tryck i kylsystemet och vattnet blir varmt. Gör det riktigt på din  bil istället!smile

Sök