351 cleveland

estlind
6 juni 2009 · 5 Inlägg

hallå nån som vet hur man lättast skrämmer upp en 351 c till 400-450 hk?

Moparboy440
6 juni 2009 · 4 682 Inlägg

man turbokonverterar den.

brk95
6 juni 2009 · 140 Inlägg

eller en 6-71 kompressor funkar också smile

Tengu1969
6 juni 2009 · 1 396 Inlägg

Förgasare,insug, headers och en kam

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Tengu1969
6 juni 2009 · 1 396 Inlägg

brk95 skrev:
eller en 6-71 kompressor funkar också smile

8-71 e manligare wink

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
6 juni 2009 · 3 404 Inlägg

NiclasT skrev:
Förgasare,insug, headers och en kam

Nya toppar kan man ju kosta på när man ändå är på g

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
estlind
6 juni 2009 · 5 Inlägg

jo ja tänkte byta kam och allt sånt där men måste ja byta topparna  hörde att två portarna va bättre vid dom lägre varven och 4 portarna vid över 6000 varv? sitter ju två port på den nu
och ska man måsta i me en kompressor för att få till 450 hk :p de verkar ju lite overkill smile

camaro67 Meister
6 juni 2009 · 6 763 Inlägg

estlind skrev:
jo ja tänkte byta kam och allt sånt där men måste ja byta topparna  hörde att två portarna va bättre vid dom lägre varven och 4 portarna vid över 6000 varv? sitter ju två port på den nu
och ska man måsta i me en kompressor för att få till 450 hk :p de verkar ju lite overkill smile

Ska du åka med 2-portare så lär du ha typ 3st om du ska kunna plocka ut 450hk. Men som det är sagt tidigare så toppar,kam, insug, en större förgasare och ett par headders så ska det inte vara omöjligt trots att det är en ford

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
estlind
6 juni 2009 · 5 Inlägg

camaro67 skrev:

estlind skrev:
jo ja tänkte byta kam och allt sånt där men måste ja byta topparna  hörde att två portarna va bättre vid dom lägre varven och 4 portarna vid över 6000 varv? sitter ju två port på den nu
och ska man måsta i me en kompressor för att få till 450 hk :p de verkar ju lite overkill smile

Ska du åka med 2-portare så lär du ha typ 3st om du ska kunna plocka ut 450hk. Men som det är sagt tidigare så toppar,kam, insug, en större förgasare och ett par headders så ska det inte vara omöjligt trots att det är en ford

är de så alltså ja men då får ja väll dra mej till att köpa 4 portare då de är ju inte hela världen hade gärna velat slänga på heddars innan power meet men då får de vänta tills i vinter då man får på nya toppar då

Tengu1969
6 juni 2009 · 1 396 Inlägg

TenZer skrev:

NiclasT skrev:
Förgasare,insug, headers och en kam

Nya toppar kan man ju kosta på när man ändå är på g

tja har man pengar så kan man ju självklart göra det

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
estlind
6 juni 2009 · 5 Inlägg

jo men de är inte så att man måste ha de gjort på en nåra kvällar har ju hela vintern på mej att leka så de ska nog ordna sig ska bli kul att se hur mycke den stannar på då de är klart tråkigt man må åka till sundsvall för att bänka tro den i östersund bara tar upp till 300 häst har ja hört

Tengu1969
6 juni 2009 · 1 396 Inlägg

estlind skrev:
jo men de är inte så att man måste ha de gjort på en nåra kvällar har ju hela vintern på mej att leka så de ska nog ordna sig ska bli kul att se hur mycke den stannar på då de är klart tråkigt man må åka till sundsvall för att bänka tro den i östersund bara tar upp till 300 häst har ja hört

Här har du ett fint bolt-on kit http://store.summitracing.com/partdetai … toview=sku

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
estlind
6 juni 2009 · 5 Inlägg

jorå de där såg ju helt okey ut men de är väl till en 351 windsor motor?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang