Bilen såld och skeppad till Finland! införskaffat C70 , någon som vet mycket om dom?

NightblizZ
6 juni 2009 · 284 Inlägg

Tjena , har införskaffat mig en volvo C70 T5 -99 nu när min bil blivit såld och skeppad till finland. Någon som vet vad C70 klarar av för att få upp effekten mer? hur mycket klarar turbon? kan man sätta sportfilter utan att det blir nå problem? Den är chippad just nu med ny programvara. och bilhandlaren säger att det ska vara 300hk nånting. 240hk orginal.  Stämmer det att man bara kan få upp effekten med endast ett chip på dom där bilarna? För på t.ex min 200sx så tog man bara bort laddspärren på turbon med chippet .. ^^ tacksam för svar

Rquired Allmänt envis
6 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Tja, klart det går att få upp effekten med 60hp på en turbobil med ett chip. Det är ju alla volvoraggares anledning till att man skall köpa en sådan bil roll

Skämt åsido, visst är det möjligt och 300hp i motorn (inte samma sak som på drivhjulen!) är inte omöjligt. Frågan är bara hur hållbarheten på motorn och drivlinan påverkas. Bilen är trots allt "bara" dimensionerad för 240hp...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
NightblizZ
6 juni 2009 · 284 Inlägg

Jo jag vet .. därför jag undrar vad man ska byta ut för att det ska hålla ? och om man vill nå högre effekt , eftersom jag vet inte speciellt mycket om C70 , ägt den i en vecka.

putte16v
6 juni 2009 · 440 Inlägg

c70in har exakt samma motorer och drivlinor som s70/v70 årsm 97-00 så det är ju enklast att söka runt och titta vad alla har gjort med dom bilarna.

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang