2525
Sök

Slutsteg som stängs av och startar hela tiden

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
hejsan!
jag har fått ärva ett gammalt slutsteg, som stängs av & startar, stängs av & startar hela tiden med en intervall på ca 2 sekunder.
slutstegt fungerade bra i ca 20 minuter sen började det krångla.
vad kan det vara för fel?
mvh jimmy

2 914 Inlägg
1 juni 2009
har du kollat hur mycket ström du har till steget (bör ligga mellan 14 volt och 11 volt)
hur har du kopplat remoten?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
1 juni 2009
först och främst kolla batteriet. Hjälper det inte att ladda/byta batteri så skulle jag kolla över alla kopplingar från batteriet och bak, för det låter lite som att det kan glappa.
Det kan även vara säkringen som dummar sig.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

90 Inlägg
1 juni 2009
Kolla glapp och så att inte nån kabel e trasig och ligger å jordar nånstans.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
1 juni 2009
Har du kopplat remoten på bromsljuset?lol

2 914 Inlägg
1 juni 2009
maximus skrev:

haha den var fan bra lol
men tvivlar dock att han gjorde det + att man bromsar inte varannan sekund tongue

Amatör
320 Inlägg
1 juni 2009
SRC skrev:
hejsan!
jag har fått ärva ett gammalt slutsteg, som stängs av & startar, stängs av & startar hela tiden med en intervall på ca 2 sekunder.
mvh jimmy

Tjena! Jag hade samma problem med ett av mina steg ett tag, tills jag märkte att min jordpunkt var för svag. Prova att byta jordpunkt, kan vara så att du kanske får 12-14V in, men inte samma mängd ut.

/A

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
aturai88 skrev:
SRC skrev:
hejsan!
mvh jimmy

Tjena! Jag hade samma problem med ett av mina steg ett tag, tills jag märkte att min jordpunkt var för svag. Prova att byta jordpunkt, kan vara så att du kanske får 12-14V in, men inte samma mängd ut.

/A

okej tack ska pröva detta, visserligen kör jag mitt andra steg på samma jordpunkt och det steget funkar klockrent. Remoten är kopplad på stereon precis som det andra steget som fungerar.
mvh jimmy

6 851 Inlägg
1 juni 2009
Vad har du kopplat till steget? Låter lite som du överbelasta det med för lågt Ohm-tal..

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Vad har du kopplat till steget? Låter lite som du överbelasta det med för lågt Ohm-tal..

2 stycken 6,9" or från bluapunkt

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
någon som vet?

872 Inlägg
7 juni 2009
maximus skrev:

rofl. wink

jag skulle kolla jordpunkterna. testa å sätt remoten direckt på + sammtidigt för å va säker där med

If its too loud you are too old!

21 761 Inlägg
7 juni 2009
SRC skrev:
2 stycken 6,9" or från bluapunkt

I så fall ska det knappast bero på för låg impedans tycker jag.

Plocka fram en multimeter och gör några mätningar på stegets plint där strömkablarna sitter fastskruvade, mät sedan vilken spänning det är på plus och minus när steget håller på att slå av sig hela tiden.

Det är viktigt att du mäter just på plinten eftersom det visar vilken spänning som verkligen kommer fram till steget, då kan man på ett enkelt sätt eventuellt utesluta dåliga jordpunkter och dåligt batteri/generator. smile

Är spänningen bra på dessa punkter, då mäter du även på stegets remoteingång så att det finns spänning även där (ska vara någonstans omkring 12 V).

Sök